Newsletter | Prenumerata | E-wydania | Mobile | RSS
Dołącz do nas:
    
Tutaj jesteś: Strona główna | Tygodnik  Archiwum  Lolitki z Tokio
AWR Wprost

Lolitki z Tokio

Dlaczego Azja tak intryguje Zachód
Światowy kryzys finansowy sprawił, że na Azję patrzy się jak na stabilizator świata. A przy okazji Zachód odkrywa, jak wiele zawdzięcza Azji w dziedzinie kultury czy techniki. Na ludziach Zachodu równie wielkie wrażenie jak samochody z Kraju Kwitnącej Wiśni robią np.klozety japońskiej firmy Toto. Taki klozet ma podgrzewany sedes, dysze ze strumieniami myjącymi i suszącymi, a także sterowany pilotem odtwarzacz MP3. Najnowszy model został dodatkowo zaopatrzony w analizatory moczu, krwi oraz miernik ciśnienia. Będzie też wyposażony w Internet, by analizy natychmiast trafiały do lekarza. Niektóre modele sprawdzają ciężar ciała użytkownika i do tego dostosowują różne parametry urządzenia.
Skocz do tekstu
REKLAMA

Japońskie cacko toaletowe znajduje się już nie tylko w ekskluzywnych hotelach na Tajwanie, w Chinach czy Korei, ale podbija też Hollywood. A to dzięki nowojorskiemu Fashion Week. Po pokazie możliwości superklozetu amerykańskie gwiazdy, m.in. Tina Turner i Leonardo DiCaprio, zamówiły designerskie wersje kosztujące do 6 tys. dolarów. Di Caprio opowiedział magazynowi „In Touch", że superklozet pomaga mu wracać wspomnieniami do czasów dzieciństwa, odtwarzając dźwięki, zapachy czy melodie z tamtych lat.

Pies jak perfumy
Ludziom Zachodu nie przychodzi do głowy, że to Azjaci uczynili z psa najlepszego przyjaciela człowieka. Na Zachodzie wciąż pokutuje mit, że sympatyczne czworonogi w Azji najczęściej pojawiają się na talerzach. Kiedyś tak było (podawano je w czterech smakach), ale od lat psy funkcjonują tam w taki sposób jak obecnie w Hollywood. To Azjaci wymyślili ubranka dla psów, psich fryzjerów, a także coraz częściej otwierane jadłodajnie dla czworonogów. Na Tajwanie kilka lat temu tak zaczęto krzyżować psy, by co bardziej ekscentryczni właściciele mieli „niepowtarzalne egzemplarze". Mówi się już nawet o projektowaniu czworonogów na wzór perfum. Z takimi psami jest jednak zasadniczy kłopot – bardzo często chorują i żyją krótko.
W Tokio działa wypożyczalnia psów Puppy the World. Psy można wypożyczać na godziny (płacąc średnio 19 USD za godzinę). Japończycy chętnie korzystają z takiej formy obcowania z czworonogami, bo to rozwiązuje problem porzucania psów przez znudzonych nimi opiekunów. Każdorazowo można wypożyczyć innego psa, w zależności od nastroju lub tego, z kim się spotykamy.

Hotel na cmentarzu
Niemiecki filozof Martin Heidegger w swoim dziele „Bycie i czas" twierdził, że człowiek odnajdzie właściwą drogę w życiu dopiero wtedy, kiedy bezczelnie zajrzy śmierci w oczy i pogodzi się z jej istnieniem. Azjaci twierdzą, że taką formą zaglądania śmierci w oczy są dla nich na przykład skoki na bungee, podduszanie podczas uprawiania seksu (niedotlenienie wywołuje wtedy dodatkowe wrażenia) czy bardzo niebezpieczna jazda na przednim kole motocykla. Azjaci wymyślili też bezpieczniejszą formę zaglądania śmierci w oczy. W Korei organizowane są na przykład sztuczne pogrzeby. W Seulu działa firma, w której każdy zagubiony i znudzony życiem może zamówić własny pogrzeb. Klienci wchodzą do trumien, wewnątrz słyszą dźwięk wbijanych gwoździ, muzykę pogrzebowego marszu, szlochających żałobników. Po 15 minutach wychodzą i większość twierdzi, że poczuli się tak, jakby uzyskali drugą szansę od losu. Często pod wpływem tych doznań zmieniają swoje dotychczasowe życie.
Podziel się














Polecamy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Akcja
Ankieta Wprost
Dodatek
Petelicki. Ostatni strzał
Polecamy
Prenumerata już od 59 zł !
Polecamy

Dodatkowe opcje wyszukiwania:
Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. zamknij
Więcej informacji w naszej Polityce prywatności