Śląskim studentom silnik popracuje w 3D

Śląskim studentom silnik popracuje w 3D

Dodano:   /  Zmieniono: 
sxc 
Jak pracuje silnik, jak stygnie odlew, jak przebiega proces spalania – już wkrótce wiedzę o tym studenci Politechniki Śląskiej w Gliwicach będą czerpać nie tylko z książek i plansz, ale też za pośrednictwem najnowocześniejszych projektorów w technologii 3D dzięki interaktywnym wizualizacjom.

Projekt „Interaktywne kształcenie inżyniera" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Obejmuje m.in. opracowanie nowych, interaktywnych materiałów dydaktycznych na kierunkach: automatyka i robotyka, mechanika i budowa maszyn, zarządzanie i inżynieria produkcji, mechatronika, nanotechnologia i technologie procesów materiałowych oraz informatyka stosowana z komputerową nauką o materiałach. - Interaktywne wizualizacje pozwalają się szybciej i efektywniej uczyć. Dotąd poznając budowę silnika mogliśmy obejrzeć go z wierzchu, ewentualnie zobaczyć przekrój. W tej technologii można sprawić, że obudowa silnika stanie się przezroczysta i zobaczymy, jak silnik pracuje. Dla lepszego zrozumienia możemy wizualizację zatrzymać, cofnąć, obejrzeć z innej strony – powiedział prezes dostarczającej aplikacje firmy i3D Jacek Jędrzejowski.

Pracownicy firmy razem z naukowcami z Politechniki Śląskiej przygotowują już tysiące interaktywnych modeli o różnym stopniu skomplikowania. Pierwsze zajęcia dla studentów z wykorzystaniem nowoczesnej technologii mają się odbyć jeszcze w tym semestrze. Politechnika zostanie wyposażona w zestaw stacjonarny, przeznaczony do prowadzenia wykładów, w skład którego wchodzą: ekran do oglądania treści w technologii stereoskopowej, projektory, zaawansowany komputer i 500 sztuk okularów 3D. W auli jednorazowo możliwe jest przeprowadzenie zajęć dla 200 osób. Uczelnia pozyska też 7 zestawów przenośnych, przeznaczonych do przeprowadzania ćwiczeń, w skład których wchodzą: laptop, projektor aktywny i 30 sztuk okularów. Cały sprzęt umożliwi prowadzenie zajęć dla ponad 400 studentów w tym samym czasie.

Projekt realizowany będzie do końca czerwca 2012 roku. Do końca 2012 roku skorzysta z niego ponad 3600 studentów. Wartość całego projektu to 14,1 mln zł.

pap, ps