Newsletter | Prenumerata | E-wydania | Mobile | RSS
Dołącz do nas:
    
Tutaj jesteś: Strona główna | Tygodnik  Archiwum  Ludzie to nasz największy kapitał

Ludzie to nasz największy kapitał

O przekształceniu rodzinnego biznesu w międzynarodowe przedsiębiorstwo mówią właściciele wrocławskiej firmy FM Group World, Katarzyna i Artur Trawińscy.
Giganci branży MLM (ang. multi-level marketing) to zagraniczne koncerny z kilkudziesięcioletnią historią. Tymczasem FM Group liczy sobie zaledwie osiem lat, a już mocno depcze konkurencji po piętach. W czym tkwi tajemnica sukcesu firmy?

Artur Trawiński: To wypadkowa kilku czynników – dobrego pomysłu na biznes, produktów wysokiej jakości i w przystępnej cenie, a przede wszystkim ludzi, którzy współtworzą z nami firmę. W marketingu wielopoziomowym to właśnie ludzie są największym kapitałem, bo w tej branży sukcesu nie da się zbudować w pojedynkę. Bez wątpienia tym, co wyróżnia nas na tle konkurencyjnych firm, jest świetny system bezpłatnych szkoleń oraz rozbudowane i bardzo atrakcyjne programy motywacyjne. Dbamy o naszych dystrybutorów, a oni odwdzięczają się nam ogromnym zaangażowaniem i pasją, którą wkładają w to, co robią.

Skocz do tekstu
REKLAMA


Katarzyna Trawińska: Szczególnie dumni jesteśmy z tego, że osoby, które z nami współpracują, darzą nas zaufaniem. Wielu dystrybutorów jest z nami od samego początku, działają w FM Group całymi rodzinami. Myślę, że udało się nam stworzyć wyjątkową atmosferę. Wszystko to sprawia, że wciąż dołączają do nas nowi ludzie, a firma rośnie w siłę, czego dowodem są zdobywane przez nas nagrody. W latach 2010 i 2011 otrzymaliśmy tytuł Gazeli Biznesu. Zostaliśmy też docenieni przez redakcję branżowego „Network Magazynu”, która przyznała nam Certyfikat Kompetencji i Rzetelności w MLM. Nagradzane są również nasze produkty. Mamy na koncie takie wyróżnienia, jak Superprodukt 2011 czytelniczek „Świata Kobiety” dla kolekcji Spa Senses czy Qltowy Kosmetyk – w 2011 r. taki tytuł zdobył cukrowy peeling do ust, a w 2012 r. zapach męski FM 329. Linia Spa Senses otrzymała też godło Art of Packaging 2010 za najlepsze opakowanie. Niezwykle ważną – bo przyznawaną przez konsumentów – nagrodą jest Laur Klienta Odkrycie 2011 w kategorii kosmetyki dystrybuowane w kanale pozasklepowym.

A jak wyglądały początki? Skąd w ogóle pomysł, żeby działać w systemie marketingu wielopoziomowego?

A.T.: Zawsze dużo podróżowałem po świecie, więc miałem okazję obserwować, jak marketing wielopoziomowy rozwija się w innych krajach. Ten sposób prowadzenia biznesu daje wiele możliwości i prawdziwą swobodę. Pomyślałem: czemu nie przenieść idei sprzedaży bezpośredniej na rodzimy grunt? I właśnie tak w 2004 r. powstało FM Group Polska. Zaczęliśmy od dystrybucji perfum, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Nasz zasięg zwiększał się bardzo szybko, a firma zaczęła przynosić coraz wyższe dochody. Po trzech latach uznaliśmy, że jesteśmy gotowi, by wypłynąć na szersze wody. Dlatego kolejnym krokiem było założenie w 2007 r. FM Group World, które zaopatruje w produkty FM Group zagraniczne rynki. Dzisiaj swoje oddziały mamy na sześciu kontynentach.

K.T.: Główną ideą firmy i filozofią tego biznesu jest możliwość robienia tego, co się lubi. Sprzedażą bezpośrednią może zająć się praktycznie każdy, bo ani wiek, ani doświadczenie nie mają w tym wypadku znaczenia. Najważniejsza jest chęć do pracy i wiara we własne możliwości. Dla jednych praca w tej branży to po prostu dodatkowe pieniądze, zaś dla innych główne źródło dochodu. Wszystko zależy od tego, czy ktoś decyduje się na budowanie sieci sprzedaży, czy tylko chce sobie dorobić, zachęcając znajomych do kupowania swoich ulubionych produktów. Ta elastyczność powoduje, że liczba osób, które chcą zarabiać w ten sposób, systematycznie rośnie.

Podziel się













z dnia: 2014-04-24

Polecamy

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Dodatek
Petelicki. Ostatni strzał
Polecamy
Prenumerata już od 59 zł !
Polecamy

Dodatkowe opcje wyszukiwania:
Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. zamknij
Więcej informacji w naszej Polityce prywatności