Newsletter | Prenumerata | E-wydania | Mobile | RSS
Dołącz do nas:
    
Tutaj jesteś: Strona główna | Biznes  Branże  Polacy tracą zaufanie do wymiaru sprawiedliwości

Polacy tracą zaufanie do wymiaru sprawiedliwości

Galeria zdjęć (2)
fot. netPR.plfot. netPR.pl

W 2011 roku sędziom ufało w Polsce 52% ankietowanych, w 2013 roku już tylko 31%. Zaufanie Polaków do prawników spadło w ciągu ostatnich dwóch lat o 10 pkt. procentowych. Takie są wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Readers Digest.

Skocz do tekstu
REKLAMA

Polacy tracą zaufanie do przedstawicieli zawodów prawnicznych. Jak pokazują wyniki badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Readers Digest, zaufanie do sędziów w Polsce spadło w ciągu ostatnich dwóch lat aż o 21%. W 2011 roku reprezentantom tej profesji ufało 52% ankietowanych, rok później już tylko 38%, a w 2013 roku jedynie 31%. Polacy coraz mniejszym zaufaniem darzą też prawników. Obecnie ufa im nieco ponad 1/3 ankietowanych (37%). W 2012 roku zaufanie do prawników  deklarowało 39% Polaków, a w 2011 roku 47%. Nieco większym zaufaniem darzymy policjantów. Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że obecnie ufa im niemal połowa polskich respondetów (49%) wobec 51% w 2012 roku i 55% w 2011 roku.

Funkcjonariusze policji największym zaufaniem są darzeni w Finlandii (92%), a także w Szwajcarii (77%) i Niemczech (76%). Najmniejszym zaś w Rosji tam policjantom ufa jedynie 20% ankietowanych. Nienajlepszą opinią cieszą się oni także w Rumunii (35%) oraz w Czechach (42%). Prawnicy największy kredyt zaufania otrzymali od mieszkańców Niemiec oraz Szwajcarii (po 52%). Najbardziej sceptyczni wobec nich są natomiast Portugalczycy (19%) i Słoweńcy (24%). Z kolei do sędziów największe zaufanie deklarują mieszkańcy Finlandii (65%), Szwajcarii (59%) oraz Niemiec (58%), a najmniejsze Słoweńcy (20%), Portugalczycy (23%) i Rosjanie (24%).

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. 

Źródło: Tarsago Polska

dostarczył:
netPR.pl
Podziel się














Polecamy

Dodatek
Innowatory Wprost
Reklama
Reklama
Reklama
Polecamy
Dodatek Wprost - Światowej klasy projekt KGHM w Chile (PDF)

Dodatkowe opcje wyszukiwania:
Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. zamknij
Więcej informacji w naszej Polityce prywatności