Pomysłowy jak Polak

Pomysłowy jak Polak

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Kreatywni, pomysłowi tak w najnowszym badaniu* przeprowadzonym przez instytut Millward Brown, partnera Farmy Inwencji, określa się ponad 70 proc. Polaków. Jednak te cechy są częściej kojarzone z życiową zaradnością niż innowacyjnością. A prawie 1/5 badanych nie zna znaczenia słowa innowacja.

Stosunek do innowacji mamy dość ambiwalentny. Z jednej strony innowacyjność kojarzy się nam z nowoczesnością, korzyściami i wyższym statusem społecznym (tak odpowiedziała prawie połowa ankietowanych), z drugiej zaś budzi obawy i wątpliwości, czy zostanie właściwie wykorzystana. Wedle zasady lepsze jest wrogiem dobrego do innowacyjności wolimy podchodzić ostrożnie. Ponad 1/3 uczestników badania nie wierzy, aby innowacyjne rozwiązania miały szansę na zastosowanie w praktyce mówią badacze z Millward Brown.

  Chcemy zmienić sposób myślenia o innowacjach komentuje wyniki badania Marek Staniszewski, pomysłodawca Farmy Inwencji. Dlatego stworzyliśmy przestrzeń do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą na temat procesu twórczego i kreatywnego myślenia. Nasza Farma Inwencji to dobra okazja do oswojenia się z innowacją. Zdolność dokonywania odkryć może posiadać każdy z nas. Ale zwiększa się ona w miarę, jak uwalniamy się od przesądów, klisz, nawykowych zachowań. Do tego właśnie chcemy przekonać uczestników Farmy podsumowuje Marek Staniszewski.

***

Trzydniowe warsztaty, wykłady i seminaria w ramach Farmy Inwencji odbędą się dniach 22-24 listopada 2013 roku w hotelu Narvil w Serocku. Na uczestników czeka nietypowa formuła prowadzenia zajęć, m.in. rozgrzewki twórcze, pigułki teorii czy warsztaty teatru improwizowanego. Partnerami przedsięwzięcia są Szkoła Strategii Marki, a także Havas Worldwide Warsaw, Diferente, Fundacja Homo Inquietus. Partnerami merytorycznymi są Millward Brown orazTouch Ideas. Patronat medialny nad Farmą Inwencji objęły miesięcznik Brief oraz onet.pl, marketingprzykawie.pl, biznes.pl i outdoor-media.co. Informacje o Farmie Inwencji oraz szczegółowy program można znaleźć na Facebooku: www.facebook.com/pages/FARMA-INWENCJI, a także na stronie www.farmainwencji.pl.

* Badanie przeprowadzone przez Millward Brown, partnera Farmy Inwencji, październik 2013, 15+, n = 1006.

Źródło: Havas Worldwide

dostarczył:
netPR.pl