Energetyka i oszczędności

Energetyka i oszczędności

Dodano:   /  Zmieniono: 
Pałac Kultury i Nauki od 2014 r. na energii elektrycznej zaoszczędzi prawie 700 tys. zł. Przetarg wygrała spółka Energia dla Firm, pokonując energetycznych gigantów.

W październiku został rozpisany przetarg na dostawę energii elektrycznej do Pałacu Kultury i Nauki. Stanęli do niego najwięksi sprzedawcy energii na polskim rynku. Pałac postawił na niezależnego sprzedawcę, który prąd do całego budynku zacznie sprzedawać wraz z nadejściem nowego roku. Zwycięska spółka może się pochwalić portfelem ponad 25 tys. klientów, których zdobyła w czasie trzech lat działania na polskim rynku. Zarząd PKiN nie ukrywa, że kluczową rolę w warunkach przetargu odegrała cena. Dzięki nowej umowie oszczędności w miejskiej kasie wyniosą około 20 proc. ceny przetargowej w ciągu dziesięciu najbliższych miesięcy. Pałac na zamówienie zamierzał wydać 3 mln zł. Energia dla Firm zaproponowała najkorzystniejsze rozwiązanie i wyprzedziła oferty gigantów. – Bardzo się cieszę z wygranej w tym trudnym przetargu – mówi Piotr Ostaszewski, prezes firmy. – Trudnym, ponieważ rywalizowaliśmy z największymi sprzedawcami energii w kraju. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniomstosowanym przez nas w sferze operacyjnej i produktowej PKiN zaoszczędzi ponad 670 tys. zł – dodaje Ostaszewski. To kolejny duży sukces tej spółki w ostatnim czasie. W czerwcu tego roku wygrała przetarg na dostarczanie energii elektrycznej m.in. dla Radomia. Dzięki zaproponowanym przez firmę nowatorskim rozwiązaniom miasto zaoszczędzi około 7 mln zł.

Chociaż Energia dla Firm specjalizuje się w sprzedaży energii elektrycznej dla biznesu, to przy okazji wygranego przetargu proponuje niższe ceny również indywidualnym odbiorcom – warszawiakom. Firma jednak podkreśla, że nie zmienia grupy docelowej, a akcja skierowana do tej grupy odbiorców jest jednorazowa. W 2011 r. około 14 tys. firm zmieniło dostawcę energii, w 2012 r. ta liczba wzrosła prawie trzykrotnie. Konkurencja jest coraz większa i jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe firmy sprzedające energię elektryczną. Dla Roberta Zagożdżona, głównego udziałowca Energii Dla Firm, rosnąca konkurencja w tym segmencie rynku nie jest żadną niespodzianką.

– Porównując Polskę z rynkami zachodnimi, spodziewam się, że ten trend będzie się utrzymywał i w najbliższych latach przyrosty sprzedaży będą nadal bardzo duże – mówi Robert Zagożdżon. – Dlatego nie jestem zdziwiony rosnącą konkurencją. Jednak sprzedawcy, którzy wystartowali kilka miesięcy temu lub właśnie rozpoczynają działania na rynku, mają niewielkie szanse na konkurowanie z nami. Znaczących graczy z ugruntowaną pozycją – taką, jaką ma Energia Dla Firm – jest już sporo, ale to my mamy sprawdzone modele działania, doradztwo specjalistyczne, dopasowane do potrzeb klienta produkty oraz doświadczenie. Braki nowych graczy we wszystkich wymienionych obszarach są widoczne i dlatego klienci bardzo rozważnie podchodzą do ich oferty. ■

Więcej możesz przeczytać w 51-52/2013 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.