Doradca Komorowskiego związany ze spółką, która stworzyła rządowy spot

Doradca Komorowskiego związany ze spółką, która stworzyła rządowy spot

Dodano:   /  Zmieniono: 
Społeczny doradca prezydenta Bronisława Komorowskiego jest związany ze spółką, która zrobiła spot "10 lat świet(l)nych" - podaje "Rzeczpospolita".
Spot "10 lat świetlnych" zapoczątkował rządową kampanię przypominającą osiągnięcia dziesięciu lat Polski we Wspólnocie. Produkcja i emisja spotu kosztowała ponad 7 mln zł, a 85 proc. z tej kwoty wyłożyła Unia Europejska.

Marcin Mroszczak, który od czerwca 2011 roku jest społecznym doradcą prezydenta Bronisława Komorowskiego jest też dyrektorem kreatywnym Grupy DDB, której spółka zależna zrobiła spot "10 lat świet(l)nych".

Firma DDB oraz Kancelaria Prezydenta tłumaczą jednak, że do konfliktu interesów nie doszło, gdyż prezydent i jego urzędnicy nie mieli żadnej roli i żadnego wpływy na przetarg w tej sprawie. Kancelaria Prezydenta zaznaczyła też, że społeczni doradcy nie pobierają żadnych wynagrodzeń za swoją pracę.

People & PR Director DDB Urszula Lisiecka podkreśla, że agencja Gutenberg networks Warszawa, która tworzyła spot ma doświadczenie w realizacji projektów dla instytucji rządowych. Miała ona pracować m.in. dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Skarbu Państwa, Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON, Prokuratury Generalnej, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Centrum Nauki Kopernik oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (dzisiejsze Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju).

ja, rp.pl