Spadek spożycia, brak rąk do pracy i rozwijające się intensywnie sieci - to niektóre z problemów polskich piekarzy. W tym roku zniknie z rynku co najmniej 200-300 piekarni.
Z rynku zniknie w tym roku co najmniej 200-300 piekarni. To trend, który nie chce wyhamować, a główną przyczyną jest kurczący się rynek" - powiedział Grzegorz Nowakowski, dyrektor Instytutu Polskie Pieczywo.
Według Nowakowskiego problemy ze sprzedażą pieczywa to skutek braku marketingu, na który firmy z innych kategorii spożywczych wydają krocie.
Statystyczny Polak zjadł w zeszłym roku ok. 50 kg pieczywa. W tym roku ta liczba spadnie o kolejne pół kilograma, choć jeszcze dekadę temu Polacy jedli rocznie po 75 kg chleba.
Według Nowakowskiego problemy ze sprzedażą pieczywa to skutek braku marketingu, na który firmy z innych kategorii spożywczych wydają krocie.
Statystyczny Polak zjadł w zeszłym roku ok. 50 kg pieczywa. W tym roku ta liczba spadnie o kolejne pół kilograma, choć jeszcze dekadę temu Polacy jedli rocznie po 75 kg chleba.