UOKiK słusznie ukarał spółkę, która wprowadzała w błąd konsumentów

UOKiK słusznie ukarał spółkę, która wprowadzała w błąd konsumentów

Dodano:   /  Zmieniono: 
UOKiK słusznie ukarał spółkę, która wprowadzała w błąd konsumentów (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że informowanie konsumentów o tym, że po wysłaniu sms-a otrzymają nagrodę, a w rzeczywistości wysłanie wiadomości gwarantuje tylko udział w jej losowaniu, jest praktyką niezgodną z prawem. Jak podaje tvn24bis.pl, Sąd Apelacyjny w Warszawie potwierdził decyzję UOKiK, dotyczącą loterii BMW od Orange Druga Edycja.
"Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy" - taką informację wysyłano, by zachęcić konsumentów do wzięcia udziału w loterii.

"Zdaniem Urzędu spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko odesłać wiadomość. W rzeczywistości gwarantowało to jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę lub, lub uzyska ją po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu sms-a, podczas gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową" - zaznacza UOKiK w swoim oświadczeniu.

UOKiK przypomina, że już w grudniu 2011 roku wydał decyzję, która stwierdzała, że "praktyki te były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd". Sąd Apelacyjny podtrzymał karę pieniężną dla spółki Internetq Polska, odpowiedzialną za wiadomości wysyłane do konsumentów. Internetq Polska musi zapłacić karę w wysokości 338 572 zł.

tvn24bis.pl