Polskie sieci handlowe walczą o rynek. Polska liderem w Europie

Polskie sieci handlowe walczą o rynek. Polska liderem w Europie

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Z raportu Komisji Europejskiej wynika, że w latach 2004-2012 Polska była liderem konsolidacji branży handlowej w UE - pisze "Rzeczpospolita".
Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej w latach 2004–2012 w Polsce  udziały rynkowe segmentu handlu nowoczesnego, czyli sieci dyskontów, supermarketów i hipermarketów, średnio rosły rocznie o 6–9 proc.

Takie wyniki są zaskakujące w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej. W Niemczech, Czechach i Hiszpanii udziały hipermarketów i dyskontów w rynku wyniosły 3-6 proc.

W takich krajach jak Francja, Włochy czy Szwecja segment dużych sieci handlowych traci swe miejsce na rynku. Udział tych sklepów w rynku spadł do 3 proc. rocznie.

"Rzeczpospolita"