Biznes na kliknięcie
Artykuł sponsorowany

Biznes na kliknięcie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Prawie połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw nie ma stron w internecie. Firmy boją się je zakładać lub po prostu je na to nie stać. Warto jednak sprawdzić dostępną ofertę takich usług.
Firma, której nie ma w internecie, praktycznie nie istnieje. Prze-ważnie jest znana tylko relatywnie niewielkiej liczbie lokalnych klientów. Rezygnując ze strony internetowej, de facto sama prze-kreśla swoje szanse na rozwój i poszerzenie kręgu odbiorców jej usług oraz nabywców produktów i towarów.

Internet jest bowiem dziś najważniejszym nośnikiem informacji. To również najtańsza forma reklamy. Własna strona internetowa to wymóg współczesnego biznesu. Jest ona najlepszym sposobem promocji – to miejsce, gdzie potencjalny klient, szukając wykonawcy potrzebnej mu usługi lub sprzedawcy produktu, może dowiedzieć się o istnieniu firmy. Strona WWW umożliwia szczegółowe opisanie swojej oferty, pokazanie fotografii pro-duktów czy wykonanych lub planowanych realizacji oraz za-mieszczenie informacji przydatnych potencjalnym klientom (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dane kontaktowe, mapa dojazdu, godziny pracy itp.). Co więcej, witryna interne-towa umożliwia kontakt z klientami, jeśli podamy na niej adres mailowy firmy. Odpowiednie pozycjonowanie strony (działania mające na celu osiągnięcie przez nią jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych) dodatkowo zwiększy szanse na sukces firmy.

Biznes nieobecny w internecie się nie rozwija lub umiera, szczególnie jeśli zestawić go z konkurencją, która od dawna prowadzi w sieci własny sklep albo chociaż stronę internetową.
Specjaliści z T-Mobile również uważają, że zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa muszą być obecne w sieci. Firma oferuje wiele usług, które pomogą wprowadzić polski mały i średni biznes do internetu.

E-REWOLUCJA

Handel w coraz większym stopniu przenosi się do sieci. Na najbardziej rozwiniętych rynkach, na przykład brytyjskim, zakupy w internecie stanowią już 12 proc. całego handlu. W Polsce to nadal zaledwie kilka procent. Już jednak 46 proc. polskich internautów przyznaje się do robienia zakupów w sieci – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius. Kim są internetowi klienci? To w dużej mierze ludzie młodzi, dobrze wykształceni, pochodzący z większych miast oraz będący w dobrej sytuacji materialnej. Krótko: klienci doskonali. Według nich e-zakupy są wygodne i łatwe. Otwarcie przyznają, że kupują przez internet również ze względu na okazyjne ceny.

Nic więc dziwnego, że według firmy analitycznej PMR wartość internetowej sprzedaży w Polsce mogła w ubiegłym roku wynieść nawet 27,3 mld zł, czyli o 15 proc. więcej niż w roku 2013.
Bez internetu nie istnieje polska branża turystyczna. Już trzech na czterech polskich internautów planujących urlop wypoczynkowy szuka ofert w sieci, a połowa za jej pośrednictwem dokonuje rezerwacji wycieczek lub je kupuje.

Bez internetu nie istnieją też marki odzieżowe i obuwnicze. Polacy wydają w sklepach internetowych z odzieżą, obuwiem i akcesoriami podczas jednej transakcji przeciętnie 254 zł. Przez internet dobrze sprzedają się też: kosmetyki, muzyka, produkty spożywcze, a nawet części samochodowe.
T-Mobile chce zmienić sposób myślenia u tych polskich przedsiębiorców, którzy handel utożsamiają nadal z kasą fiskalną, półkami w sklepie i wypełnionym towarami koszykiem.

PRZEPROWADZKA NA SERWER

W kwietniu 2013 r. zadebiutował T-Mo­bileCloud – wirtualna platforma o szerokim wachlarzu usług stworzonych z myślą o małych i średnich firmach. Dostępne na niej usługi umożliwiają bezpieczny transfer danych z dowolnego miejsca i urządzenia. Za jej pośrednictwem można zaprojektować firmową stronę WWW, kupić i zarejestrować domenę internetową, a także dokupić do niej certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Jedną z usług oferowanych na T-Mo­bileCloud jest możliwość stworzenia własnego sklepu internetowego.

ProSklep ma prosty i intuicyjny kreator, który pozwala szybko zaprojektować sklep online dla dowolnej branży oraz dowolnego typu produktów. Dotychczas firmy zlecały takie zadanie drogim podwykonawcom, którym stworzenie podobnych rozwiązań zajmowało tygodnie, a w dodatku kosztowało zleceniodawcę średnio kilka tysięcy złotych. Co więcej, firma była uzależniona od informatyka wzywanego za każdym razem, kiedy na stronę trzeba było dodać nowe produkty albo zmienić cenę któregokolwiek z nich.
Dzięki prostemu panelowi administracyjnemu od T-Mobile tym razem jest inaczej. Firma może samodzielnie zarządzać swoim sklepem bez konieczności korzystania z drogich usług grafików, web­masterów i programistów.

Nigdy nie jest jednak tak, że po otwarciu sklepu w sieci od razu zaczynają w nim robić zakupy setki klientów. Dlatego T-Mobile oferuje dodatkową pomoc w wypromowaniu internetowego biznesu. Sprzedaż może być zwiększana dzięki inte-gracji z popularnymi porównywarkami cenowymi oraz możliwości tworzenia czasowych promocji na wybrane produkty. Klient ma również stały podgląd stanu realizacji swojego zamówienia.

Ile to wszystko kosztuje? Usługa proSklep jest dostępna w dwóch wersjach: Standard i Premium. Za pierwszą opcję w 24-miesięcznym abonamencie trzeba płacić co miesiąc 49 zł. Wersja Premium kosztuje 83 zł miesięcznie. To znacznie taniej niż koszty zlecenia stworzenia sklepu profesjonalnej firmie, a później regularnych opłat za jego administrację.

LEPSZA STRONA BIZNESU

Żaden sklep internetowy nie będzie wiarygodny bez solidnej strony internetowej sprzedawcy. Witryna WWW to również dobra reklama firmy z każdej innej branży. Na stronie, która będzie dostępna dla wszystkich użytkowników sieci, firma może umieszczać informacje niezbędne dla promocji, prowadzenia i rozwijania swojego biznesu. Taką stronę można łatwo stworzyć dzięki usłudze proHosting, kolejnemu rozwiązaniu od T-Mobile, które wprowadzi firmy w nową, cyfrową erę.

Dzięki tej usłudze klient może stworzyć własną stronę WWW, firmowy blog lub forum dyskusyjne. Proponowane przez T-Mo­­bile narzędzia powalają na wykonanie strony nawet przez osoby niebędące specjalistami, bez konieczności wykładania dużych pieniędzy na grafików, webmasterów czy programistów. Wystarczy łatwy w obsłudze kreator stron od T-Mobile. W prosty sposób dodamy na naszą stronę nowe treści, zaprojektujemy szatę graficzną, utworzymy galerię zdjęć albo blog firmowy.

– W usługach proSklep i proHosting dostępne są gotowe szablony stron WWW z podziałem na branże. Dzięki temu uruchomienie firmowej witryny lub sklepu internetowego możliwe jest w kilkanaście minut – wyjaśnia Jarosław Mazurek, główny specjalista ds. rozwoju produktów w T-Mobile.

Jeśli kreator nie wystarczy, na serwer można również przesłać już gotową stronę internetową, stworzoną za pomocą innego programu. Tak jak w przypadku proSklepu usługa jest dostępna w dwóch wersjach: Standard i Premium. Różnią się od siebie ilością przestrzeni na wirtualnym dysku oraz liczbą dodatkowych funkcji. Standardowy proHosting kosztuje już od 13,50 zł miesięcznie przy dwuletnim abonamencie. Na wersję Premium trzeba wyłożyć minimum 21 zł netto miesięcznie przy tej samej długości umowy.

Czy inwestowanie w takie rozwiązania w ogóle się opłaca? Z najnowszego raportu firmy badawczej PMR wynika, że sprzedaż w internecie to kanał rynku handlu detalicznego, który z roku na rok stabilnie zwiększa swoją wielkość. Według prognoz w ciągu najbliższych pięciu lat ma on podwoić swoją wartość. Tymczasem, chociaż 90 proc. małych i średnich firm w Polsce korzysta z internetu, to niewiele ponad połowa z nich ma własną witrynę w sieci.

Firmy, które nie działają w internecie, najczęściej tłumaczą, że nie widzą takiej potrzeby albo że ich produktów i usług nikt nie szuka w sieci. Tymczasem internauci poszukują nawet niszowych usług. Właścicielom wielu firm stworzenie strony lub reklama w internecie wydają się zbyt skomplikowane. Kiedy jednak w końcu zdecydują się na własną stronę, zastanawiają się, jak mogli wcześniej prowadzić biznes bez obecności w sieci.

Rozwiązania oferowane przez T-Mobile mogą zmienić sposób myślenia o biznesie w sieci i znacznie ułatwić małym i średnim przedsiębiorstwom wejście do wirtualnego świata. ■