Google zmaga się z reklamami online

Google zmaga się z reklamami online

Dodano:   /  Zmieniono: 
Google zmaga się z reklamami online (fot. Google)
Z danych finansowych opublikowanych wczoraj przez giganta z Mountain View wynika, że Google zmaga się z reklamami online.
- Podczas gdy coraz więcej osób klika na reklamy w internecie, reklamodawcy są coraz mniej skłonni, aby płacić za nie więcej. Wprawdzie kliknięcia w reklamy Google wzrosły o 14 proc. w ostatnim kwartale, ale reklamodawcy zapłacili za każde stuknięcie w klawisz o 3 proc. mniej - poinformowała spółka.

Największe zyski przynoszą Google jej tradycyjne strony jak google.com i youtube.com (69 proc. wszystkich dochodów).

W czwartym kwartale sprzedaż giganta wzrosła o 15 proc. do 18,1 mld dolarów. Zysk wzrósł o 41 proc. do 4,76 mld dolarów, w porównaniu do 3,38 mld dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2013. Oznacza to zysk w wysokości 6,91 dolarów na akcję.

Patrick Pichette dyrektor finansowy Google powiedział, iż w firmę uderzył wysoki kurs dolara. Słabsze waluty wpłynęły na wyniki sklepu Google Play.  - Mocny dolar kosztował Google 616 mln dolarów - tłumaczy Pichette.

tvn24.pl, CNN Money