Polacy uwielbiają oceniać swoje miejsca pracy
Artykuł sponsorowany

Polacy uwielbiają oceniać swoje miejsca pracy

Dodano:   /  Zmieniono: 
 
Firmy zwykle dbają o to, aby na zewnątrz postrzegano je jako stabilne, etyczne, kroczące ścieżką rozwoju. Tymczasem jak wynika z analiz największego polskiego serwisu opinii o pracodawcach, pracownicy codziennie dzielą swoimi spostrzeżeniami, często odbiegającymi od tych założeń. GoWork.pl zebrał już 2,5 mln. opinii.
GoWork.pl umożliwił każdemu pracownikowi wyrażenie szczerej opinii o swoim pracodawcy. W ciągu dwóch lat zaowocowało to 2,5 milionami komentarzy. W ciągu ostatniego roku popularność internetowych opinii o pracodawcach wzrosła o niemal 60 proc. i wciąż rośnie. Codziennie przybywa 2 tysiące nowych wpisów. Obraz, jaki wyłania się na ich podstawie, powinien dać do myślenia właścicielom firm.

Polscy pracownicy nie mają wysokich oczekiwań

Śledząc pojawiające się wypowiedzi, łatwo można dostrzec, że zazwyczaj niezadowolenie w firmie nie wynika z przerostu ambicji osób tam zatrudnionych. Największym grzechem pracodawców jest zatrudnianie w oparciu o umowy śmieciowe oraz oferowanie minimalnych stawek wynagrodzenia. To właśnie niezaspokojenie potrzeby posiadania godnej pracy i brak poczucia bezpieczeństwa, jest główną przyczyną niezadowolenia polaków. Dodatkowo, trudny rynek pracy oznacza dla nich brak alternatyw, rodząc frustrację, która coraz częściej znajduje swoje ujście w internecie.

Szacunek i kompetencja popłaca

Brak kompetencji przełożonego, przerzucanie swoich obowiązków na resztę zespołu i arogancja to z kolei wady najczęściej przytaczane w opiniach dotyczących oceny szefów. Co ciekawe, nawet nie do końca satysfakcjonująca sytuacja ekonomiczna pracownika nie wpływa negatywnie na obraz firmy, jeżeli przełożeni traktują swoich podwładnych sprawiedliwie i z szacunkiem. Ci, którym nie obce są cechy prawdziwego lidera, mogą liczyć na lojalność i wsparcie, a nawet spersonalizowaną pochwałę w internecie. Uzyskanie pozytywnej oceny ułatwiają także jasne zasady i zrozumiałe procedury postępowania. Firmy, które na co dzień wdrażają zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, mogą liczyć na pozytywny efekt. Pochlebne komentarze umieszczane przez podwładnych, to najlepszy PR, jaki można sobie wymarzyć.

Wirtualne oceny pracodawców coraz popularniejsze

Ze strony gowork.pl/opinie bardzo często korzystają osoby szukające pracy. Zróżnicowane wpisy stanowią dla nich cenne źródło informacji i pomagają wyrobić sobie osąd na temat ogólnej atmosfery panującej w firmie do której chcą kandydować. Widoczna jest też rosnąca tendencja do monitorowania takich opinii przez pracodawców. Komentarze coraz częściej skupiają na sobie ich uwagę, co nie powinno dziwić - nie sposób zlekceważyć 2,5 miliona opinii. Działy HR uważnie przyglądają się sytuacji na forum. Aktywne uczestniczenie w dyskusji, próby zdiagnozowania problemów czy udzielanie odpowiedzi na pytania już teraz jest wyznacznikiem polityki wizerunkowej firmy.

Jak przewidują specjaliści, ta tendencja będzie się utrzymywać. Wygląda na to, że podwładni wyznaczyli firmom nowy kierunek w walce o dobry PR.