Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem
Artykuł sponsorowany

Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przymiotniki „nowocześnie” oraz „innowacyjnie” są chętnie wykorzystywane w marketingu ukierunkowanym na przedsiębiorców. Właściciele firm i osoby zarządzające rozumieją je bardziej praktycznie. Oznaczają one dla nich po prostu korzyści, takie jak oszczędność, wygoda, szybkość i bezpieczeństwo.
Podobnie jest w sektorze bankowości, w którym od lat trwa wyścig zbrojeń. Co jakiś czas dowiadujemy się o kolejnych nowatorskich usługach, które nie dość że zaskakują, to mają rozwiązać najistotniejsze bolączki w sferze prowadzenia biznesu. Produkt inny od wszystkich, wyróżniający się, to jednak połowa sukcesu. Muszą bowiem za nim przemawiać faktyczne korzyści, inaczej szybko zostanie oceniony jako gadżet – modny, ale niezbyt użyteczny.

Tymczasem klienci banków, w tym przedsiębiorcy, mają dość jasno sprecyzowane wymagania. Światowe Badanie Klientów Banków Detalicznych 2014 przeprowadzone przez koncern doradczy EY wykazało, że wśród głównych obszarów, w których klienci oczekują nowych pomysłów i rozwiązań, jest wielokanałowy dostęp do usług banku. W przeważającym stopniu dotyczy to internetu oraz urządzeń mobilnych.

Nie dziwi, że na koniec pierwszego półrocza 2014 r. dostęp do bankowości internetowej miało 23 mln 225 tys. osób – jak podaje raport Netbanku przygotowany dla Związku Banków Polskich. W porównaniu z analogicznymi statystykami z roku ubiegłego to wzrost o ponad 2 mln osób. Z kolei w trzecim kwartale ubiegłego roku, według raportu tej samej firmy, zawarto ponad milion umów umożliwiających klientom korzystanie z kont bankowych online.

Mobilne wpłaty

Mobilność bankowości, której oczekują klienci, przestaje jednak ograniczać się do możliwości korzystania z usług banku przez 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca pod warunkiem dostępu do internetu lub posiadania smartfona.

Przykładem jest pomysł Idea Bank SA wdrożony w ostatnim czasie. Mobilny wpłatomat, bo o nim mowa, powstał przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach, a zwłaszcza małych firmach będących klientami banku. W założeniu ma on pomóc w bezpiecznym przekazywaniu środków na konto bankowe, ponieważ nie trzeba przemieszczać się z utargiem do placówki czy też do domu, aby na drugi dzień ponownie przewozić ze sobą dużą kwotę.

Mobilny wpłatomat można zamówić bezpłatnie m.in. za pomocą aplikacji ściągniętej na urządzenie posiadające dostęp do internetu, np. na smartfona. W wybranych lokalizacjach przyjedzie on pod wskazany adres – jak taksówka. Samochód z wbudowanym wpłatomatem można również zamówić na konkretną godzinę i obserwować na mapce w aplikacji jego aktualną lokalizację. Co istotne, bank nie pobiera prowizji za przyjazd auta z urządzeniem, a środki są równie szybko księgowane na rachunku bankowym, jak w przypadku przelewu standardowego. Najistotniejszą zaletą rzecz jasna jest wygoda i oszczędność czasu.

Jak wygląda cała operacja od strony technicznej? Po przyjeździe samochodu na miejsce wpłaty otwarte zostaje specjalne okno, w którym umieszczone zostało urządzenie. Co istotne, kierowca ma za zadanie jedynie dojechać pod wskazany adres. Nie wysiada z samochodu, a z klientem praktycznie nie ma on kontaktu. Ma to na celu zagwarantowanie bezpieczeństwa gotówki oraz kierowcy. Jeżeli już mowa o standardach ochrony, mobilny wpłatomat ma specjalne zabezpieczenia spełniające wymogi Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7.09.2010 r

Doceń mobilność swojego banku

Zdaniem słynnego teoretyka współczesnego zarządzania, Petera Druckera, naj¬lep¬szą me¬todą prze¬widy-wania przyszłości jest jej tworzenie. Dla klientów przyzwyczajonych do nowinek w rodzaju biometrii (np. identyfikacja klienta za pomocą odcisku palca), czy też nowoczesnych metod w dokonywaniu płatność bezgotówkowych, jaką był w swoim czasie system paypassowy, mobilny wpłatomat może wydawać się mało sensacyjny. Jednak aby ocenić skalę tego pomysłu, trzeba dokładnie przyjrzeć się jego zastosowaniu. W tym przypadku nie tylko klient przemierzający centrum miasta ze smartfonem może stanowić o mobilności swojego banku. To bank jest mobilny, a przedsiębiorca może sobie pozwolić na komfort oczekiwania. To ważne w sytuacji, w której każda wolna chwila może być na wagę złota, a umiejętne zarządzanie firmą to zarządzanie czasem.