Tygodnik WPROST najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w czerwcu

Tygodnik WPROST najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem w czerwcu

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. Instytut Monitorowania Mediów
W czerwcu dominowały tematy polityczne związane ze zmianami personalnymi w rządzie Ewy Kopacz w związku z nowymi publikacjami w sprawie afery podsłuchowej. Najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem był WPROST - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.
Czołówkę najczęściej cytowanych tygodników otwiera Wprost, co według autorów raportu związane było z nowymi publikacjami w sprawie afery podsłuchowej.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4 755 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 czerwca 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 824 razy razy (3 138 razy w prasie, 990 w telewizji i 696 w radio).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, niemal sto stacji radiowych i telewizyjnych oraz polskie zasoby internetu wraz z social media.