Najnowsze badania grupy uczonych ze stanowego Uniwersytetu w Pensylwanii wykazały, że to jak korzystamy z Twittera jest sprzężone z naszymi dochodami.
Uczeni z Centrum Pozytywnej Psychologii przeanalizowali 10 milionów wpisów na ponad 5 tysiącach profili na całym świecie. Okazuje się, że osoby z wyższym dochodem wykorzystują Twitter głównie do rozpowszechniania ważnych dla nich informacji i mają więcej osób ich obserwujących.
Osoby o niższym statusie finansowym wykorzystują Twitter do pogaduszek - wymiany obserwacji i plotek.
Uczeni zwrócili również uwagę, że osoby zamożniejsze przesyłają znacznie więcej profesjonalnych treści i linków do znacznie dłuższych tekstów. Osoby młodsze i mniej zamożne koncentrują się na zdjęciach i znacznie częściej przekierowują maile innych, często znanych osób niezależnie od treści jaka była tam zawarta.
Profesor Daniel Preotiuc- Pietro z Penn State, twierdzi, że analizując przesyłane treści jego Centrum będzie w stanie stworzyć dokładny algorytm osobowości i statusu społecznego właściciela profilu. Pytanie oczywiście czy równolegle nie powstaną poradniki jak manipulować swoim profilem, żeby wypaść lepiej niż w rzeczywistości.
Osoby o niższym statusie finansowym wykorzystują Twitter do pogaduszek - wymiany obserwacji i plotek.
Uczeni zwrócili również uwagę, że osoby zamożniejsze przesyłają znacznie więcej profesjonalnych treści i linków do znacznie dłuższych tekstów. Osoby młodsze i mniej zamożne koncentrują się na zdjęciach i znacznie częściej przekierowują maile innych, często znanych osób niezależnie od treści jaka była tam zawarta.
Profesor Daniel Preotiuc- Pietro z Penn State, twierdzi, że analizując przesyłane treści jego Centrum będzie w stanie stworzyć dokładny algorytm osobowości i statusu społecznego właściciela profilu. Pytanie oczywiście czy równolegle nie powstaną poradniki jak manipulować swoim profilem, żeby wypaść lepiej niż w rzeczywistości.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.