Newsletter | Prenumerata | E-wydania | Mobile | RSS
Dołącz do nas:
    
Tutaj jesteś: Strona główna | Tygodnik  Archiwum  Kultura bumerangu
AWR Wprost

Kultura bumerangu

Dzisiejsza kultura to gigantyczny recykling wszystkich wyobrażalnych nurtów, trendów i mód Współczesna kultura popularna przypomina gigantyczny wideoklip. Oczarowuje barwnością, urzeka różnorodnością, fascynuje efektami specjalnymi. Atakuje obrazem i dźwiękiem spreparowanym w sam raz na początek nowego stulecia i nowego milenium. Odwołuje się do wspomnień, przywołując to muzykę Abby, to wyczyny sympatycznego gangu króla włamywaczy Danny'ego Oceana, któremu czterdzieści lat po legendarnym Franku Sinatrze nowej twarzy użyczył George Clooney. Jeśli kogoś nie było na świecie, gdy gwiazdami kina byli Humphrey Bogart, James Stewart, John Wayne czy Greta Garbo, a idolami rocka The Beatles, Roxy Music czy The Sex Pistols, nie ma problemu. Krótki wypad do najbliższego empiku czy kliknięcie w adres internetowych sklepów szybko pozwoli nadrobić zaległości. Koniec z polowaniami na rzadkie płyty po zagraconych sklepikach z towarem z drugiej ręki. Koniec niecierpliwych oczekiwań na pojawienie się upragnionego filmu w kinotece. Nigdy jeszcze dostępność do produktów kultury, w tym prawie całego jej dziedzictwa, nie była tak szybka, nieograniczona i tak tania.
Wielkie odgrzewanie
W ciągu ledwie jednego pokolenia płyty CD i DVD oraz kieszonkowe iPody o oszałamiającej pojemności, pozwalającej na magazynowanie nawet 10 tysięcy utworów zapisanych w formacie mp3, i obsługujące je witryny internetowe zmieniły stosunek publiczności do dziedzictwa kulturalnego. Zmieniły sposób obcowania ze sztuką, a w wypadku artystów - zrewolucjonizowały styl ich pracy. Dzięki nowym technologiom cyfrowym nowoczesną muzykę można szpikować do woli samplami ze starych nagrań, a na ekranie stworzyć bez ograniczeń na przykład romantyczną wizję Paryża ("Moulin Rouge", "Upiór w operze") lub dokonywać imponujących rekonstrukcji bitew z dowolnie wybranej epoki czy fantastycznych zmagań wymyślonych przez twórców pokroju George'a Lucasa czy J.

Płatność SMS (tylko Polska)

koszt dostępu typ i czas dostępu numer SMS treść SMS
0,62 zł z VAT artykuł na 3 godziny 7055 wp0
ostatni znak
to cyfra ZERO
1,23 zł z VAT numer na 3 godziny 7136 wp1
4,92 zł z VAT 4 ostatnie numery na 24 godziny 7455 wp4
11,07 zł z VAT 4 ostatnie numery na tydzień 7936 wp9


Płatność kartą (Polska i zagranica)

Płatności realizuje:

e-card
Koszt dostępu Typ i czas dostępu
5 zł z VAT 4 ostatnie numery na 24 godziny
10 zł z VAT 4 ostatnie numery na tydzień
Płatnoć SkyCash

   Uruchom SkyCash, wykonaj przelew na poniższy numer,
wpisz kod w wiadomości i wyślij jak zwykły SMS.
Koszt dostępu Typ i czas dostępu Numer Kod
0,46 zł z VAT artykuł na 3 godziny 7055 wp0
ostatni znak
to cyfra ZERO
0,92 zł z VAT numer na 3 godziny 7136 wp1
3,69 zł z VAT 4 ostatnie numery na 24 godziny 7455 wp4
8,30 zł z VAT 4 ostatnie numery na tydzień 7936 wp9

Archiwum Wprost

Zamów archiwalny egzemplarz Wprost



















z dnia: 2014-12-20

Polecamy

Reklama
Reklama
Dodatek
Innowatory Wprost
Polecamy
Dodatek Wprost - Światowej klasy projekt KGHM w Chile (PDF)

Dodatkowe opcje wyszukiwania:
Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. zamknij
Więcej informacji w naszej Polityce prywatności