W SPA-niały relaks

W SPA-niały relaks

Na kłopoty SPA
Na kłopoty SPA / Źródło: 123rf
Rynek usług SPA & Wellness w Polsce ciągle rośnie, a jego perspektywy eksperci oceniają jako bardzo obiecujące.

Czterogwiazdkowy Hotel Czarny Potok Resort & SPA w KrynicyZdroju szczyci się luksusowym SPA ulokowanym aż na czterech poziomach. Są tam: Łaźnie Beskidzkie (strefa termalna m.in. z sauną suchą, górską ziołową i łaźnią parowo-błotną, prysznicem wrażeń), Łaźnie Zdrojowe (z sauną suchą i łaźnią parową aromatyczną), basen rekreacyjny z atrakcjami wodnymi, brodzik dla dzieci, wanna solankowa, jacuzzi oraz studio cardio i fitness. Jest tu też 11 gabinetów zabiegowych. – Mimo wszechobecnego luksusu nasi klienci czują się bardzo swojsko, nie ma sztywnej atmosfery jak w większości luksusowych SPA.

Naszymi atutami są profesjonalizm i fachowość – mamy klientów, którzy podróżują po świecie i podkreślają, że tak świetnego masażu nie doświadczyli nigdy. To dlatego, że nasi masażyści to pasjonaci, którzy nie masują, ale podróżują po ciałach – zapewnia Artur Kopacz, marketing manager w Hotelu Czarny Potok Resort & SPA. W Polsce funkcjonuje ponad 500 hoteli SPA & Wellness – wynika z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016”. Według danych GUS z 2015 r. obiekty te stanowią jedną piątą wszystkich hoteli w kraju. Potencjał tej branży jest olbrzymi – w 2016 r. wartość segmentu SPA i Wellness oszacowano na 1,5 mld zł, a do 2020 r. ma wzrosnąć o ok. 25 proc. Im bardziej Polacy się bogacą, na tym większy luksus mogą sobie pozwolić. Prognozuje się, że do końca 2017 r. w Polsce działać będzie już 600-700 takich obiektów. Jakimi środkami trzeba dysponować, aby korzystać z usług SPA? Od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych.

W ofercie hoteli SPA często dostępne są pakiety: tematyczne, czasowe, sezonowe i dla konkretnych grup klientów. Tematyczne oferuje aż 86 proc. obiektów. Najczęściej pojawiają się różnego rodzaju masaże, kosmetyka ciała, twarzy czy rytuały SPA. Hotele nie stronią też od kompleksowej oferty: rehabilitacji, medycyny estetycznej, zabiegów leczniczych czy porad dietetyka. – Wbrew pozorom najpopularniejsze nie są najtańsze zabiegi. Umiejętnie należy też dobrać markę kosmetyczną – inną do hotelu 5-gwiazdkowego, a inną do 3-gwiazdkowego. Dobrze mieć w ofercie zabieg autorski – my w Zdrojowej promujemy lokalną borowinę w rytuale czarne złoto. Oczywiście nie można zaniedbać promocji oferty – hotelowe SPA to biznes jak każdy inny i musi przynosić zyski – mówi Katarzyny Czeladko, Dyrektor SPA & Wellness Zdrojowa Hotels. Autorzy wspomnianego raportu szacują, że minimalny koszt weekendowego pobytu w luksusowym SPA dla dwójki dorosłych osób to 2,4 tys. zł. Ilu Polaków jest gotowych zapłacić tyle za weekend w hotelu o podwyższonym standardzie z bogatym zapleczem masaży, fitness, jacuzzi?

Coraz więcej. Zamożni (za takich uważane są w Polsce osoby, które zarabiają ok. 20 tys. miesięcznie) z hoteli SPA korzystają coraz chętniej. 42 proc. z nich przyznaje, że bywa w hotelach o podwyższonym standardzie, 17 proc., że pojawia się tam regularnie, ale aż połowa ankietowanych odpowiedziała, że zdarza im się to od czasu do czasu. – Sytuacja na rynku luksusowych hoteli i SPA w ostatnich latach poprawiła się, jednak wciąż nie jest on łatwy i konkurencyjny. Trudności te nie wynikają jednak z rywalizacji pomiędzy ośrodkami tej samej klasy, ale z relatywnie niskiej świadomości konsumentów odnośnie do usług typu premium – zauważa Henryk Orfinger. prezes zarządu Dr Irena Eris. Świadomość ta jednak rośnie. Polacy coraz więcej podróżują po świecie i mają okazję korzystać z podobnych ośrodków za granicą. Znają więc ich zalety. Coraz częściej potrzebują szybkiego i skutecznego odpoczynku, oderwania się od rzeczywistości, choćby na weekend. g

Okładka tygodnika WPROST: 26/2017
Więcej możesz przeczytać w 26/2017 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0