Meksyk zaprezentował nową kampanię marketingową „Świat sam w sobie”

Meksyk zaprezentował nową kampanię marketingową „Świat sam w sobie”

Meksyk zaprezentował nową kampanię marketingową „Świat sam w sobie”
Meksyk zaprezentował nową kampanię marketingową „Świat sam w sobie”
Dzięki nowym połączeniom lotniczym i umowom między operatorami liczba Polaków odwiedzających Meksyk wzrosła w 2017 roku o 26 proc.

– W czasie oficjalnej wizyty Prezydenta Andrzeja Dudy w Meksyku, w kwietniu tego roku, została ogłoszona wspólna deklaracja „w kierunku partnerstwa strategicznego między Polską i Meksykiem”, pod którą podpisali się Prezydenci Enrique Peña Nieto i Andrzej Duda. W rezultacie Meksyk został krajem partnerskim drugiej edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych World Travel Show (WTS), które odbyły się w Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie koło Warszawy w dniach 20-22 października. Podczas największych targów turystycznych w Europie Środkowo-Wschodniej Meksyk zaprezentował swoją nową światową kampanię marketingową „Meksyk. Świat sam w sobie”, która otwiera kolejny rozdział w historii promocji turystycznej Meksyku, przedstawiając barwne, zróżnicowane oblicza tego kraju, sprawiające, że turyści chętnie tam wracają. W 2016 roku Meksyk odwiedziło blisko trzydzieści tysięcy osób z Polski, o 5,3% więcej niż w 2015, a w tym roku dzięki nowym połączeniom lotniczym i umowom między operatorami, liczba odwiedzających Meksyk zwiększyła się do tej pory o 26,7%. Wzrosła również liczba turystów z Europy Wschodniej – do tej pory w 2017 roku o 10,2%.

– Obserwujemy w Polsce silną tendencję wzrostową i pracujemy nad jej dalszym wzmocnieniem – powiedział Hector Flores, prezes Meksykańskiej Izby Turystyki. – Współpraca z targami WTS i Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo to dla nas zaszczyt. Dzięki niej Meksyk wzmocni relacje z branżą turystyczną i upowszechni wiedzę na temat kraju wśród konsumentów z Polski i regionu. Nasza nowa kampania „Świat sam w sobie” zachęca turystów, aby w pełni skorzystali z atrakcji, jakie oferuje Meksyk.

Kampania „Świat sam w sobie” koncentruje się na bogactwie i różnorodności oferty turystycznej Meksyku, który w latach 2012-2016 awansował z 15. na 8. miejsce w klasyfikacji najczęściej odwiedzanych krajów świata, znacząco wyprzedzając pod względem rozwoju turystyki średnią światową (źródło: Światowa Organizacja Turystyki). Treść i przekaz kampanii zostały dostosowane do poszczególnych rynków, grup konsumentów i produktów turystycznych Meksyku, akcentując takie atuty jak słońce i plaża, przygoda i przyroda, zdrowie i medycyna, otwartość na społeczność LGBT, rejsy statkiem, kultura, najważniejsze wydarzenia, luksus, ekologia czy gastronomia.

W ramach zintegrowanej kampanii Meksykańska Izba Turystyki zaprezentowała również spot „Droga Polsko”, który zaprasza Polaków do odwiedzenia Meksyku. Koncepcja filmu została opracowana na podstawie badania, które wykazało, że Meksyk jest uznawany za jedno z najbardziej przyjaznych i gościnnych państw świata, a z Polską łączy go wiele podobieństw, wspólnych interesów i pasji.

Ambasador Meksyku w Polsce Alejandro Negrín stwierdził, że „ta kampania w dużym stopniu przyczyni się do wzajemnego zrozumienia między Meksykanami a Polakami na przekór stereotypom”.

O nadzwyczajnym potencjale turystycznym Meksyku decyduje nie tylko jego atrakcyjność jako jednego z najczęściej odwiedzanych krajów na świecie, ale także stale rozwijająca się siatka międzynarodowych połączeń lotniczych. Rozwój bezpośrednich połączeń lotniczych między Polską a Meksykiem stanowił jeden z priorytetów Meksykańskiej Izby Turystyki podczas tegorocznych targów World Travel Show. W 2017 roku biuro TUI Polska ogłosiło otwarcie pierwszego bezpośredniego połączenia linii TUI Fly z Warszawy do Cancún obsługiwanego samolotem Boeing Dreamliner 787 w ramach czarteru realizowanego w sezonie letnim, jesiennym i zimowym 2017-2018. Także biuro Rainbow Tours niedawno zwiększyło częstotliwość połączeń na dotychczasowej trasie Warszawa-Cancún o dodatkowy lot czarterowy Polskich Linii Lotniczych LOT, który uruchomiony zostanie 31 października. Dzięki większej dostępności lotów bezpośrednich z Polski do Meksyku już nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowania podróżą ze strony konsumentów, a także intensyfikacja dwustronnej współpracy branży turystycznej.

Odwiedzających Meksyk często zdumiewa barwna, magiczna czy wręcz surrealistyczna atmosfera tego kraju, która od tysięcy lat przyciąga podróżników, artystów i filozofów. Oto jak o Meksyku wypowiadał się z sarkazmem słynny hiszpański artysta i ekscentryk Salvador Dalí: „Nie ma szans na to, bym powrócił do Meksyku. Nie zniosę pobytu w kraju, który jest bardziej surrealistyczny od moich dzieł”.

Nic nie oddaje lepiej meksykańskiego surrealizmu od święta Día de Muertos (Dnia Zmarłych), które obchodzone jest na przełomie października i listopada. Goście targów World Travel Show mogli doświadczyć jego magii, odwiedzając pawilon narodowy Meksyku w Hali E, gdzie znajdowały się aranżacje tradycyjnych ołtarzy ku czci zmarłych przystrojone kwiatami, dekoracjami i ich ulubionymi potrawami. Wśród atrakcji było także stoisko, przy którym można było pomalować twarz w charakterystycznym stylu towarzyszącym obchodom tego święta. Owa radosna tradycja wykształciła się przez tysiące lat, a jej celem jest uczczenie i upamiętnienie nieżyjących już bliskich jedzeniem, kwiatami i zabawą, która przypomina o tym, że zmarli wciąż tańczą i świętują wśród nas. Ponadto pawilon narodowy Meksyku zorganizował pokazy kulinarne z udziałem słynnej szefowej kuchni Diany Beltrán z Acapulco, która przyrządziła tradycyjne meksykańskie potrawy z pomocą szefa Wita Szychowskiego, uczestnika Top Chef i szefa kreatywnego restauracji El Popo.

Innym znakomitym przykładem obecności Meksyku w Polsce jest wspaniała wystawa „Frida Kahlo i Diego Rivera. Polski kontekst”, którą można podziwiać w Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu od 27 września 2017 do 21 stycznia 2018 roku. Przedstawia ona oryginalne dzieła Fridy Kahlo i Diego Rivery z kolekcji Jacquesa i Natashy Gelmanów. Wystawa przyciąga do Poznania tysiące turystów – tylko w pierwszym miesiącu odwiedziło ją 30 tysięcy osób. W dodatku w polskich miastach ambasada Meksyku we współpracy z instytucjami lokalnymi organizuje program kulturalny „Frida Kahlo w Polsce”, na który składają się pokazy filmowe, imprezy kulinarne, prezentacje multimedialne i konferencje poświęcone sztuce i kulturze meksykańskiej.

– Nadeszła pora, aby Meksyk nawiązał bardziej osobistą więź z podróżującymi – dodał dyrektor ds. marketingu Meksykańskiej Izby Turystyki, Emmanuel Rey. – Kampania „Świat sam w sobie” dotrze do konsumentów, przedstawiając bogatą ofertę atrakcji czekających na nich w Meksyku oraz – co ważniejsze – zachęci turystów, aby żyli pełnią życia, obudzili swoją wyobraźnię i uświadomili sobie, że podróże są ważnym źródłem wiedzy o świecie i sobie samym.

Więcej informacji na temat Meksyku można znaleźć na stronie www.visitmexico.com