Info radar

Info radar

Szczyt Przyjaźni

Organizowany przez wydawcę „Wprost” Polsko-Amerykański Szczyt Przywództwa w Miami (Polish-American Leadership Summit) zgromadził polityczną i biznesową śmietankę z obu stron oceanu. Szczyt w Miami to najważniejsze wydarzenie w polsko-amerykańskich stosunkach gospodarczych 2018 r. i pierwsza tego typu inicjatywa od lat. Kilkuset uczestników w trakcie dziewięciu paneli dyskusyjnych przez trzy dni dyskutowało o współpracy polsko-amerykańskiej. W specjalnym przemówieniu do uczestników prezydent Andrzej Duda, który objął szczyt specjalnym patronatem, przypomniał zasługi Amerykanów w odzyskaniu niepodległości, której setną rocznicę obchodzimy w tym roku.


Do historii odwoływał się też minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. – Współczesna Polonia, tak jak kiedyś Pułaski, Kościuszko czy Paderewski, jest ambasadorem marki Polska. Pamiętamy, że to polonijny kapitał był pierwszym kapitałem zagranicznym w Polsce, który dał impuls dla wzrostu gospodarczego. Jesteśmy tu po to, by wypracować mechanizmy polonijnego wsparcia dla Polski. Ale też się zastanowić, jak Polska może Polonię wspierać – mówi minister Kwieciński. Michał M. Lisiecki, prezes PMPG (wydawcy „Wprost”), organizator i pomysłodawca szczytu, podkreślał, że ideą spotkania jest wsparcie świata polityki dla biznesu. – Mamy w tej dziedzinie wiele deklaracji, które teraz trzeba wprowadzić w życie – podkreślał. Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, senator Anna Maria Anders, sekretarz stanu w kancelarii premiera Mikołaj Wild oraz prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Ze strony amerykańskiej zaproszono przedstawicieli administracji prezydenta Donalda Trumpa. Partnerami strategicznymi Polsko-Amerykańskiego Szczytu Przywództwa są: Polska Strefa Inwestycji są Grupa LOTOS oraz KGHM Polska Miedź. Partnerami wydarzenia są TAURON, ENEA, PHN oraz Supra Brokers. Partnerami programowymi i merytorycznymi #PALS są Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu (Grupa PFR). Wydarzenie jest również objęte patronatem The American Institute of Polish Culture. Patronat medialny nad konferencją objęły Telewizja Polska, TV Polonia, tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, serwisy Wprost.pl i DoRzeczy.pl, telewizja Inwestorzy.tv oraz polonijny „Nowy Dziennik”. Organizatorem wydarzenia są PMPG Polskie Media, Round Table Mixer (RTMx) oraz Europejskie Centrum Innowacyjnej Myśli Publicznej. MAD

Okładka tygodnika WPROST: 7/2018
Więcej możesz przeczytać w 7/2018 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0