Polscy ambasadorzy

Polscy ambasadorzy

Zarząd CD Projekt
Zarząd CD Projekt / Źródło: Materiały prasowe, CD Projekt
Nie potrzebujemy fundacji do promowania Polski na świecie, bo najlepszymi ambasadorami marki Polska są nasi przedsiębiorcy.

Było już logo Polski z drzewkiem i rzeczką, promujące nasze walory turystyczne. Było logo Polski z ptaszkiem reklamujące polską edukację. Było logo z latawcem, logo „Teraz Polska”, logo z żaglówką, logo z koronką, logo ze sprężynką i takie z choinką – Ministerstwo Gospodarki chciało nim się promować wśród zagranicznch inwestorów, żeby przyjechali do Polski robić biznes. Mieliśmy już tysiące pomysłów na to, jak zareklamować nasz kraj za granicą. Logotypy nie pomogły. Nie pomogła też Polska Fundacja Narodowa, która z ćwierćmiliardowym budżetem miała, jak to mówiła ówczesna premier Beata Szydło: „Pokazywać Polskę piękną, Polskę przyjazną, Polskę, do której warto przyjechać”. Po dwóch latach działania PFN pokazała przede wszystkim swoje nieudacznictwo. Nic straconego. W zeszłym roku polski eksport zwiększył się o przeszło jedną dziesiątą w porównaniu z poprzedzającym rokiem. Za granicę wyeksportowaliśmy polskie towary warte prawie 204 mld euro. To polscy przedsiębiorcy, a nie żadne fundacje, są najlepszymi ambasadorami Polski za granicą.

Okładka tygodnika WPROST: 22/2018
Artykuł jest zamknięty
Więcej możesz przeczytać w 22/2018 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0

Czytaj także