Wygrać z Hashimoto, czy lewica wstaje z kolan i jak robiono reklamy w PRL. Co jeszcze w nowym „Wprost”?

Wygrać z Hashimoto, czy lewica wstaje z kolan i jak robiono reklamy w PRL. Co jeszcze w nowym „Wprost”?

Okładka 34/2018 WPROST
Okładka 34/2018 WPROSTŹródło:Wprost
W Polsce lawinowo rośnie liczba osób cierpiących na Hashimoto. Najczęściej są to kobiety. Jak żyć z tą groźną chorobą? O tym w najnowszym wydaniu tygodnika „Wprost”. Ponadto w numerze m.in. Olczyk, Środa, Wanat i Wróbel o tym, czy lewica wstaje z kolan, jak robiono reklamy w PRL i wywiad z Andrzejem Sewerynem.

„Od kilku lat mówi się o lawinowym wzroście zachorowań na Hashimoto i pladze XXI w. Padają liczby: 700 tys. zachorowań w Polsce, najczęściej diagnozowana choroba autoimmunologiczna na świecie. I dane demograficzne: choć chorują głównie kobiety po 50. roku życia, coraz więcej jest też chorych 30-latek” – pisze Paulina Socha-Jakubowska w artykule „My, hashimotki”. O chorobie w rozmowie z „Wprost” opowiadają olimpijka i trzykrotna medalistka mistrzostw świata oraz wicemistrzyni Europy w skoku o tyczce Monika Pyrek i Izabela Sabat, przedsiębiorczyni z Tarnobrzega.

Jak wygrać z Hashimoto i wszystko, co trzeba wiedzieć o chorobie. W nowym „Wprost” Magda Kozińska o tym, że w walce z dolegliwością nie jesteśmy bezradni. Z kolei Alicja Kowalczyk przybliży medycynę niekonwencjonalną, która przychodzi chorym z pomocą, gdy lekarze rozkładają ręce.

Spis treści "Wprost" 34/2018

Ponadto w najnowszym „Wprost”:

  • Lewica (nie wstaje z kolan). W sondażach SLD wysunął się na pozycję trzeciej siły. „Coraz głośniej też o nowej inicjatywie Roberta Biedronia. Ale odrodzenie lewicy na polskiej scenie politycznej to ciągle daleka wizja” – pisze Eliza Olczyk.
  • W Polsce przybywa hoteli i pensjonatów, gdzie wstęp mają tylko pełnoletni goście. Zdaniem niektórych to dyskryminacja. Agata Jankowska pisze o strefach wolnych od dzieci.
  • Branża budowlana przeżywa boom porównywalny do tego sprzed EURO 2012. Jednocześnie zadłużenie firm z tego sektora wynosi już ponad 4 mld zł i stale rośnie. Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? O tym w nowym „Wprost” pisze Karol Wasilewski.
  • Dziesiątki mejli, oskarżenia o kradzież, szantaż, działanie w grupie przestępczej, żądania milionów dolarów, a w tle proces. Grzegorz Sadowski o biznesowych rozwodach.
  • Trump przycisnął Turcję zaporowymi cłami, wywołując rynkową panikę mogącą położyć gospodarkę na łopatki. To kara za to, że ważny członek NATO za bardzo flirtuje z Rosjanami” – pisze w artykule „Grillowanie Erdogana” Jakub Mielnik. Więcej – w nowym „Wprost”.
  • – Chodzi o to, by cieszyć się życiem i czerpać z niego jak najwięcej, zachowując jednocześnie skandynawski umiar, złoty środek – mówi w rozmowie z „Wprost” Wacław Jan Kroczek. Więcej w artykule Recepta na długowieczność Katarzyny Skrzydłowskiej-Kalukin.
  • „Definicja stresu jest prosta: to stan wzmożonego napięcia nerwowego będący reakcją na działanie negatywnych bodźców fizycznych lub psychicznych. Wszyscy go odczuwają, choć każdy inaczej, po swojemu. I każdego stresują inne rzeczy” – pisze Katarzyna Białek. W artykule „Stres nasz codzienny” o tym, jak radzić sobie z niekontrolowanym stresem.
  • – W tyglu zmian społecznych rodziła się reklama, która była instrukcją obsługi tego nowego świata – mówi Agata Jakóbczak, autorka książki o polskiej reklamie lat 80. i 90. Cały wywiad w najnowszym „Wprost”.
  • „Reklama w PRL, czyli jak powstał Prusakolep” – Agata Jakubczak o tym, jak wyglądały reklamy w PRL, kto je tworzył i ile można było na tym zarobić.
  • Andrzej Seweryn powraca na ekran, tym razem telewizyjny. W serialu „Rojst”zagrał pozbawionego złudzeń dziennikarza epoki PRL, w „Nielegalnych” – dawnego szpiega. W rozmowie z Dawidem Muszyńskim mówi nie tylko o swoich rolach ale też o demokracji.
Te oraz wiele innych materiałów przeczytasz w 34/2018 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.