Wybrano wykonawcę ostatniego etapu Via Baltica

Wybrano wykonawcę ostatniego etapu Via Baltica

Podpisanie umowy na obwodnicę Łomży
Podpisanie umowy na obwodnicę Łomży Źródło: GDDKiA
W obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka GDDKiA podpisała umowę na wykonanie drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód - Kolno. Będzie to ostatni odcinek powstającego projektu Via Baltica.

GDDKiA podpisała z włoską firmą TOTO umowę na zaprojektowanie i zbudowanie drogi ekspresowej S61 na odcinku Łomża Zachód - Kolno. Budowana obwodnica Łomży będzie liczyć ponad 13 kilometrów, a koszt jej budowy oszacowano na ponad 525,6 mln zł. W ramach kontraktu wybudowany zostanie także most nad Narwią liczący ponad 1200 metrów oraz trzy węzły drogowe. Zgodnie z umową włosi na wykonanie prac mają 31 miesięcy od ich rozpoczęcia, z wyłączeniem miesięcy zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Zakładane oddanie obwodnicy dla ruchu powinno nastąpić więc pod koniec 2021 roku.

– Do bardzo ważna chwila dla mieszkańców Łomży, Podlasia, ale i wszystkich Polaków. Finalizujemy proces rozpoczęty w obecności Premier Beaty Szydło na początku 2016 r. Wtedy zapadła decyzja o skierowaniu do realizacji inwestycji na trasie Via Baltica. Dzisiaj podpisujemy już umowę na ostatni odcinek tej trasy. Umowa na projekt i budowę blisko 13-kilometrowej obwodnicy Łomży oznacza, że w realizacji jest ponad 200 km drogi ekspresowej S61. Wartość prac budowlanych w ramach S61 przekracza 5 mld zł. Całą trasą, od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, powinniśmy pojechać przed końcem 2021 r. – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Projekt Via Baltica, którego budowę zapoczątkowano w 2016 roku, jest częścią międzynarodowej trasy E67, która ma połączyć Warszawę z Talinem w Estonii. Biegnie przez cztery państwa bałtyckie: Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Projekt jest częścią transeuropejskiego korytarz transportowego.

Źródło: GDDKiA