Małe i zwinne, na kręty tor. Dwa nowe hardcorowe Porsche

Małe i zwinne, na kręty tor. Dwa nowe hardcorowe Porsche

718 Spyder i 718 Cayman GT4
718 Spyder i 718 Cayman GT4 Źródło:Porsche
Porsche wprowadza na rynek dwa emocjonujące i mocne modele: 718 Spyder i 718 Cayman GT4. Oba są najmocniejsze w swojej lidze.

Auta stworzono dla entuzjastów sportowych emocji, stawiających na radość z jazdy bez taryfy ulgowej i złagodzeń, lekkość i zwinność samochodu. Po raz pierwszy w historii 718 Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowo opracowanego 6-cylindrowego motoru o pojemności 4 litrów, połączonego z 6-biegową manualną przekładnią. Wolnossący (!) bokser w obu modelach osiąga moc 420 KM.

Sercem obu modeli jest silnik wolnossący, który bazuje na tej samej rodzinie motorów, co silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera. Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc o 35 KM większą niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM.

718 Spyder i 718 Cayman GT4

Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Wyposażone w manualną przekładnię samochody sportowe są w stanie pokonać barierę 300 km/h: prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h, a 718 Cayman GT4 może osiągnąć 304 km/h. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 8000 obr./min. a niepowtarzalne brzmienie boksera pozostaje bez zmian.

718 Spyder i 718 Cayman GT4

W modelu 718 Cayman GT4 całkowicie zmieniono koncepcję aerodynamiki. W efekcie uzyskano 50 proc. większy docisk bez negatywnego wpływu na opór aerodynamiczny. Na aerodynamikę obu modeli w istotnym stopniu wpływa nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla funkcjonalnego dyfuzora, który odpowiada za około 30 proc. siły docisku tylnej osi auta. Także montowane na stałe tylne skrzydło odznacza się większą efektywnością: wytwarza o około 20 proc. większy docisk niż w poprzedniku.

718 Spyder i 718 Cayman GT4

Z kolei nowy 718 Spyder, mimo że to kabriolet, pozostaje purystyczną maszyną. Ma lekkie poszycie dachowe, które radzi sobie także z najwyższymi prędkościami. W przeciwieństwie do Caymana GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

718 Spyder i 718 Cayman GT4

Za regulację zawieszenia odpowiada Porsche Active Suspension Management, a układ Porsche Stability Management (PSM) działa w obu autach z większą czułością i precyzją. Firma z Zuffenhausen dołożyła jeszcze Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, a na życzenie dostępne są hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.

Czytaj też:
Sezon na wiatr we włosach. Jeździmy Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Źródło: Porsche