Zainteresowanie prezydenckimi nawykami żywieniowymi może wpływać na wybory społeczeństwa

Zainteresowanie prezydenckimi nawykami żywieniowymi może wpływać na wybory społeczeństwa

Dodano: 
Fast food
Fast foodŹródło:Fotolia / kasto
Niedawne badanie przeprowadzone przez naukowca z Penn State wykazało, w jaki sposób przywiązanie prezydenta Donalda Trumpa do fast-foodów może wpływać na postrzeganie śmieciowego jedzenia przez społeczeństwo oraz prawdopodobieństwo, że w oparciu o doniesienia medialne będą sięgać po niezdrowe produkty.

Badanie, niedawno opublikowane w czasopiśmie Appetite, wykazało, że ludzie, którzy zwracają większą uwagę na relacje medialne na temat diety Trumpa, częściej postrzegają fast-food jako społecznie akceptowalną opcję posiłku. Są też bardziej skłonni do jedzenia fast foodów w najbliższej przyszłości. Tak wynika z badań Jessiki Myrick, profesora nadzwyczajnego studiów medialnych w Penn State's Donald P. Bellisario College of Communications.

Niebezpieczna dieta Trumpa

Podczas gdy badanie fizykalne Trumpa w 2018 r. wykazało, że prezydent jest w „doskonałym zdrowiu”, Myrick była ciekawa, jaki wpływ jego zamiłowanie do fast-foodów – które poprzednie badania wiązały ze złym stanem zdrowia – może mieć na ogół społeczeństwa.

„Po zsumowaniu tych efektów w całej populacji USA dane te sugerują, że może zaszkodzić zdrowiu publicznemu, zachęcając wielu Amerykanów do jedzenia fast foodów” – powiedziała Myrick. Według naukowców Trump nie jest pierwszym prezydentem, którego nawyki żywieniowe znalazły się na pierwszych stronach gazet. Były prezydent Bill Clinton również wykazywał zamiłowanie do fast–foodów, ale w 2004 r. po operacji przeszedł na weganizm.

Ale Myrick podkreśla, że od tamtej pory krajobraz medialny zmienił się diametralnie, a zależność Trumpa od Twittera w zakresie komunikacji – prócz innych znaczących postępów w komunikacji cyfrowej – czyni jego przypadek wyjątkowym.

Myrick przeprowadził ankietę wśród ponad 1000 Amerykanów w reprezentatywnej ankiecie krajowej. Po przeanalizowaniu danych Myrick odkryła, że uwaga mediów na temat zgłaszanej diety Trumpa była silniejszym czynnikiem wpływu na zmianę nawyków niż jakikolwiek czynnik demograficzny, w tym poziom wykształcenia, rasa, wiek, płeć lub dochód.

Republikanie chętniej sięgną po fast-foody

Zarówno dla republikanów, jak i demokratów, większa uwaga na temat relacji medialnych na temat diety Trumpa była związana z pozytywniejszym nastawieniem do fast-foodów. Jednak dla republikanów stosunek ten był prawie dwa razy silniejszy.

Czytaj też:
5 najzdrowszych metod przyrządzania potraw

Opracowała i tłumaczyła:
Źródło: eurekalert.org