Kara za reklamy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ukarała telewizję Polsat Sport karą w wysokości ponad 110 tys. zł. Powód: znaczne przekroczenie limitu reklam i nadawanie reklam piwa przed godz. 20.

 80 tys. zł ma zapłacić Polsat Sport za przekroczenie czasu reklam, zaś 32 tys. zł za emisję reklam piwa przed godz. 20.

Kara nałożona na Polsat Sport to efekt unijnych przepisów i nacisków Komisji Europejskiej. Jak napisała "Gazeta Wyborcza", najnowsze badania Komisji Europejskiej, która przyglądała się  TVP1, Polsatowi, TVN i TV4.wykazały, że w polskich telewizjach nagminnie przekraczany jest ustawowo ograniczony do 12 minut na godzinę czas reklamowy.

Martin Selmayr, rzecznik komisarza UE ds. audiowizualnych Viviane Reding zapewnił jednak, że Komisja Europejska nie planuje w najbliższym czasie wszczęcia procedury przeciwko Polsce za łamanie unijnych tych przepisów. O wszczęciu takiego postępowania  komisja zdecydowała na wtorkowym posiedzeniu wobec Włochów. W lipcu taką samą procedurę uruchomiono wobec Hiszpanii.

Polscy nadawcy nie zgadzają się z raportem. Według nich, limity reklamowe nie zostały przekroczone, a jedynie firma wykonująca badanie zleciła złą metodologię, wliczając do czasu reklam także tzw. sponsoring. W związku z tym, jak poinformował przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski, rada zwróciła się do KE o czas do połowy stycznia, by móc odnieść się do zarzutów.

em,  wirtualnemedia.pl