Czabański: komercja gorsza niż cenzura

Czabański: komercja gorsza niż cenzura

Dodano:   /  Zmieniono: 
Nie dopuszczam do siebie myśli o likwidacji abonamentu. Tak jak nie dopuszczam w tej chwili do likwidacji jakichkolwiek ważnych audycji radiowych z racji tego, że za pół roku może zacząć nam brakować pieniędzy. Jeśli ktoś chce likwidować Polskie Radio, to niech to robi na w własny rachunek, ja tego robił nie będę - oświadcza w rozmowie opublikowanej przez "Nasz Dziennik" prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański.

Sądzi on, że Platforma nie uzyska dla tego pomysłu poparcia politycznego, nawet u sojusznika koalicyjnego i dlatego pomysł ten wyląduje w koszu.

- Z punktu widzenia upowszechniania kultury, edukacji, w tym edukacji historycznej, czyli tych najważniejszych elementów misji, również tej informacyjnej i publicystyki, to upadek Radia oznaczałby praktycznie upadek medium, które jako jedyne nie stosuje się do reguł komercyjnych - przestrzega prezes Polskiego Radia.

Wskazuje, że mentalność komercyjna jest jeszcze gorsza niż mentalność partyjno-cenzorska. - Komercja narzuca, niestety, tabloidowy sposób myślenia o świecie - podkreśla Krzysztof Czabański.