Polska dla inwestorów

Polska dla inwestorów

Czy ma sens ogłaszanie w samym środku światowego kryzysu, że Polska jest atrakcyjnym miejscem do inwestowania? Tak, bo paradoksalnie to właśnie kryzys sprawił, że możemy w oczach inwestorów wybić się przed inne kraje.
I już się wybijamy. Do budowy 90-kilometrowego odcinka autostrady A2 łączącego Warszawę z Łodzią zgłosiło się aż 87 firm z całego świata. Dla  przedsiębiorstw z Chin, Indii, konsorcjów z dotkniętych recesją Hiszpanii, Francji czy Niemiec projekt w Polsce stał się szansą na  zarobienie kilku milionów euro i przetrwanie ciężkich czasów. Znaleźliśmy się poza epicentrum światowego kryzysu. Tę sprzyjającą sytuację na zareklamowanie Polski jako bezpiecznej przystani dla inwestorów postanowili wykorzystać organizatorzy forum inwestycyjnego Polish Investforum, które odbyło się w ubiegłym tygodniu w Warszawie. – Inwestorzy zagraniczni widzą Polskę jako numer jeden dla  potencjalnych inwestycji, jednak ostatecznie trafia do nas co siódmy projekt. Powinniśmy promować Polskę jako lekarstwo na kryzys – mówi Marcin Kaszuba, dyrektor w firmie doradczej Ernst & Young. Według Richarda Petersena z działającej na rynku nieruchomości firmy Cushman & Wakefield właśnie się to dzieje. Gdy gospodarki sąsiadów pogrążają się w  recesji, nad Wisłą wskaźniki gospodarcze wciąż jeszcze są na plusie. PKB wzrósł w Polsce w I kwartale 2009 r. o 0,8 proc. – Ci, którzy zainwestowali pieniądze na Ukrainie czy w Rosji, stracili ogromne kwoty. Polska zyskała na wiarygodności i nadal ma przewagę – mówi Petersen.

Podczas forum zaprezentowano ofertę inwestycyjną dużych miast: Bydgoszczy, Poznania, Łodzi i Krakowa, a także analizy dotyczące najbardziej perspektywicznych branż. | TM


Okładka tygodnika WPROST: 24/2009
Więcej możesz przeczytać w 24/2009 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0