Jak powiedział po posiedzeniu rady prezes TVP Juliusz Braun, wyniki finansowe spółki po dwóch miesiącach tego roku są lepsze niż w tym samym czasie roku ubiegłego i lepsze od początkowo planowanych. Zaznaczył jednak, że zarząd poinformował radę nadzorczą o podjętych działaniach zmierzających do zmniejszenia wydatków bieżących TVP, co ma związek z niepokojącymi sygnałami dotyczącymi sytuacji na rynku reklam. - Ponieważ wiele wskaźników budzi niepokój, postanowiliśmy reagować szybko. Rada Nadzorcza to z uznaniem przyjęła, jednocześnie zobowiązując zarząd, żeby bieżąco informował radę o sytuacji i szczegółowo analizował wszystkie zmiany, które się dzieją - dodał Braun.
Zaznaczył, że ograniczenie kosztów dotyczy - w rożnym wymiarze - w zasadzie wszystkich jednostek organizacyjnych TVP. - Założenie jest takie, że nie powinno to obniżać wartości programu. Ograniczamy koszty, starając się, żeby w miarę możności efekt nie był z tego powodu osłabiony - powiedział. Braun nie chciał mówić o konkretnych kwotach, zaznaczył jednak, że "w ogromnej większości już zostało ustalone, czego te oszczędności będą dotyczyć".
TVP przewiduje pozyskać w tym roku z abonamentu ok. 250 mln zł. W roku 2011 było to 205,4 mln zł - najmniej w historii. Jednocześnie na realizację misji spółka wydała prawie 1 mld 630 mln zł, co oznacza, że środki abonamentowe pokrywają jedynie 12,6 proc. kosztów związanych z realizowaną przez TVP misją. Rok 2012 zarząd TVP planuje zamknąć stratą w wysokości 60 mln zł; plan ekonomiczno-finansowy spółki został pozytywnie zaopiniowany przez radę nadzorczą spółki w połowie stycznia. Braun powiedział w środę, że formalnie plan ten nie został dotąd zmieniony.
eb, pap