Czesi nie polubili stacji Orlen i Star

Czesi nie polubili stacji Orlen i Star

Dodano:   /  Zmieniono: 
Przemianowane na Orlen i Star stacje nie zmienią już barw, jednak wszystkie pozostałe placówki będą funkcjonować pod tradycyjnym, znanym w Czechach od blisko 55 lat znakiem. Materiały prasowe
Orlen przez rok sprawdzał, czy Czesi zaakceptują marki detaliczne, które funkcjonują na polskim i niemieckim rynku. Sąsiedzi z południa wolą jednak swoją tradycyjną Benzinę. Orlen pozostanie więc firmą sprzedającą paliwa pod największą na świecie liczbą brandów.
W połowie 2011 r. testowo barwy kilku kontrolowanych przez Orlen czeskich stacji zostały zmienione (płocki koncern poprzez firmę Unipetrol posiada w Czechach największą sieć stacji paliw funkcjonującą pod markami Benzina i Benzina Plus). W ten sposób za naszą południową granicą pojawiły się pierwsze placówki z logo Star ? to marka detaliczna, pod jaką płocki koncern sprzedaje paliwa w Niemczech, a także placówki marki Orlen.

? Szefostwo poinformowało nas, że test dobiegł końca ? powiedział dziennikowi 'Mladá fronta Dnes' pracownik jednej z siedmiu stacji, które funkcjonowały pod nowym logo. Eksperyment z implementacją obu brandów na czeskim rynku nie przyniósł oczekiwanego efektu ? pisze dalej gazeta. To oznacza, że dotychczasowa, funkcjonująca od 1958 r. marka Benzina przetrwa. Przemianowane na Orlen i Star stacje nie zmienią już barw, jednak wszystkie pozostałe placówki będą funkcjonować pod tradycyjnym, znanym w Czechach od blisko 55 lat znakiem (to jedna z najstarszych marek w tym kraju).

Potwierdził to w rozmowie z dziennikiem 'MfD' także rzecznik prasowy sieci Benzina Václav Loula: ? Brand, który był testowany, nie będzie dalej rozwijany ? stwierdził.

? Nie dziwi mnie ta decyzja. Czeski klient jest konserwatywny i lubi tradycyjne marki ? powiedział gazecie Ivan Indráček, przedstawiciel Stowarzyszenia Stacji Paliwowych Czeskiej Republiki (SČS ČR). Benzina to czeski odpowiednik naszego CPN.

Co ta decyzja oznacza jednak dla grupy Orlen? Że nadal będzie to jedyny na świecie koncern paliwowy, który sprzedaje paliwo na stacjach funkcjonujących pod aż... siedmioma brandami.

W Polsce, jak powszechnie wiadomo, koncern z Płocka ma stacje z logo Orlen (segment premium) oraz Bliska (segment ekonomiczny). W całym kraju jednak wciąż działają stacje z biało-niebieskim logo Petrochemia Płock. W sumie firma ma ok. 1,76 tys. placówek.

W Niemczech do Orlenu należy 567 stacji paliw. Gros z nich działa pod ekonomicznym brandem Star. Koncern ma też jedną stacje z logo Orlenu. Oprócz tego ? jak informuje na swojej stronie internetowej ? prowadzi też kilkadziesiąt stacji przymarketowych.

W Czechach, jak już wspomniano, orlenowski segment ekonomiczny to stacje Benzina, zaś segment premium to wprowadzona kilka lat temu marka Benzina Plus. Trzy placówki będą też działać pod logo Orlenu, a cztery ? Star. Łącznie sieć liczy blisko 340 obiektów.

Na Litwie sieć Orlenu posiada ok. 30 stacji. Choć jest tak nieliczna, i w tym kraju nadal funkcjonują ? jak wynika z danych ze strony WWW koncernu ? dwa brandy. Jest to tradycyjny Ventus oraz nowszy, wprowadzony po zakupie rafinerii w Możejkach przez płocki koncern Orlen.