Mężczyźni inwestują w kosmetyki

Mężczyźni inwestują w kosmetyki

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kosmetyki dla panów są i będą najdynamiczniej rozwijającym się segmentem rynku kosmetycznego. W 2016 r. ich sprzedaż sięgnie 1,65 mld zł – informuje "Puls Biznesu".

Czasy, gdy mężczyźni używali mydła i tylko mydła, odchodzą do historii. Produkty dla panów są obecnie najdynamiczniej rosnącym segmentem całego sektora kosmetycznego - wynika z danych Euromonitora International. W 2011 r. wartość rynku kosmetyków dla panów urosła o 6,5 proc. i sięgnęła 348,8 mln euro (blisko 1,44 mld zł). W kolejnych latach segment ten nadal będzie numerem jeden, jeśli chodzi o wzrosty, dzięki czemu w 2016 r. jego wartość wyniesie 401,2 mln euro (1,65 mld zł).

- Dwa nowe produkty wprowadzone rok temu zostały dobrze przyjęte przez klientów. W tym roku planujemy wprowadzić kolejne dwa: balsam i antyperspirant i podejrzewam, że to nie będzie koniec - zapowiada Joanna Kowalczuk, kierownik działu marketingu w firmie kosmetycznej Ziaja. - Kosmetyki dla mężczyzn rzeczywiście mogą pochwalić się dużą dynamiką, ale warto zwrócić uwagę, że baza nie była bardzo wysoka - zwraca jednak uwagę Henryk Orfinger, prezes i właściciel Dr Ireny Eris, producenta kosmetyków.