Najchętniej słuchani ekonomiści to felietoniści "Wprost"

Najchętniej słuchani ekonomiści to felietoniści "Wprost"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Prof. Krzysztof Rybiński (fot. Wprost)Źródło:Wprost
Felietoniści "Wprost" - prof. Krzysztof Rybiński oraz Ryszard Petru - to najchętniej słuchani ekonomiści - wynika z badań ośrodka analitycznego THINKTANK. Wśród osób, których opinie są najbardziej szanowane przez liderów polskich firm znaleźli się także Jacek Santorski, dr Henryka Bochniarz i Andrzej Klesyk.
Wyniki badania zostały ogłoszone podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie. Jak ogłoszono, najchętniej słuchanym ekonomistą jest prof. Krzysztof Rybiński - były wiceprezes NBP, ekspert publikujący na łamach tygodnika "Wprost". Wysokie miejsca w rankingu ekonomistów uzyskali także były wicepremier i były szef NBP prof. Leszek Balcerowicz oraz Ryszard Petru, przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich, felietonista "Wprost".

W kategorii "doradcy" zwyciężył Jacek Santorski, psycholog biznesu, doradca firm, twórca Akademii Psychologii Przywództwa i firmy doradczej Values. W czołówce znaleźli się też m.in. prof. Witold Orłowski, Adrian Furgalski, prof. Andrzej Jacek Blikle i Jacek Socha.

Wśród "liderów biznesu" najbardziej poszukiwane były opinie dr Henryki Bochniarz, prezydenta PKPP Lewiatan oraz prezesa PZU Andrzeja Klesyka. Inni chętnie słuchani przez biznes liderzy to dr Irena Eris, Leszek Czarnecki, Jan Kulczyk, Maciej Witucki i Jacek Krawiec.

Badanie "Kogo słuchają polscy liderzy" zrealizował ośrodek analityczny THINKTANK we współpracy z Google i Instytutem Monitorowania Mediów. Badanie przeprowadzane jest raz na trzy lata. Każda kategoria ma swego zwycięzcę. W tym roku największą ilość wskazań (według bezwzględnej liczby punktów) uzyskał Jacek Santorski. Uzyskał największą liczbę wskazań przedsiębiorców oraz współczynnik cytowań i wyszukiwania osoby w sieci. Na pozycji lidera zastąpił prof. Balcerowicza, który był najlepszy w 2009 r.

Na wynik badania miały - w różnej proporcji - wpływ trzy zmienne: bezpośrednie wskazania liderów biznesu (badanie ilościowe), liczba cytowań i publikacji w prasie i Internecie według monitoringu. W badaniu wzięło udział 511 osób. Wykorzystano dane Instytutu Monitorowania Mediów oraz liczbę wyszukiwań danej osoby w Google (narzędzie Google Trends).

zew