Poczta Polska otworzyła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe

Poczta Polska otworzyła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe

Poczta Polska uruchomiła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe czyli wydzielone, profesjonalne stanowiska do sprzedaży produktów finansowych.  Dziś ruszyło 6 stref w krakowskich i poznańskich placówkach pocztowych. Do końca marca będzie już czynnych 38 takich punktów.

Poczta rozwija sieć sprzedaży usług finansowych i otwiera Pocztowe Strefy Finansowe. Pierwsze takie wydzielone, profesjonalne stanowiska w pełni przygotowane do sprzedaży usług i produktów finansowych powstały w Regionie Sieci Kraków i Poznań. Zlokalizowane są w placówkach pocztowych. To osobne stanowiska z profesjonalną i przeszkoloną kadrą, która będzie zajmować się wyłącznie sprzedażą produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Łącznie do 2015 roku powstanie 1000 stanowisk do sprzedaży produktów finansowych: 640 Pocztowych Stref Finansowych i 360 MikroOddziałów Banku Pocztowego.

Pomysł na rozwój

Poczta chce zastąpić zmniejszające się wpływy z tradycyjnych usług finansowych (przekazy gotówkowe, emerytalno-rentowe, wpłaty na rachunki bankowe, płatności masowe) przychodami ze sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Firma zamierza sprzedawać  produkty ściśle dopasowane do potrzeb klientów. Będą to konta, depozyty terminowe, kredyty konsumpcyjne, karty kredytowe i ubezpieczenia (głównie komunikacyjne i majątkowe). Według planów w ciągu trzech lat udział z ich sprzedaży w przychodzie Poczty wzrośnie sześciokrotnie - do ponad 200 mln zł.

W sieci Poczty Polskiej

Obecnie działa ok. 2000 stanowisk finansowych (tzw okienkowych), które oferują nie tylko produkty bankowo-ubezpieczeniowe ale również pozostałe produkty oferowane przez Pocztę Polską. W planach jest wydzielenie z nich i stworzenie 640 osobnych  stanowisk pod szyldem pocztowa strefa finansowa (zabudowane stanowisko przystosowane do profesjonalnej obsługi klienta). Ich pracownicy będą dedykowani wyłącznie do sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych.

- To jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się projektów dotyczących nowego modelu sprzedaży  bankowych i ubezpieczeniowych, a pod względem skali nie ma sobie równych w kraju mówi Iwona Wróbel, zastępca dyrektora Biura Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.


Te w sumie 1000 nowych punktów sprzedaży uzupełniać będzie szeroka sieć Poczty Polskiej, gdzie klienci mogą, tak jak dotychczas dokonywać podstawowych operacji finansowych w okienkach. Dodatkowo, sprzedaż usług finansowych realizują listonosze Poczty Polskiej.

Źródło: Poczta Polska;
dostarczył:
netPR.pl

Czytaj także

 0