Bogusław Linda uznany za najbardziej zaufanego aktora

Bogusław Linda uznany za najbardziej zaufanego aktora

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Bogusław Linda to aktor, któremu Polacy ufają najbardziej tak wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Readers Digest. Drugie miejsce zajął Jerzy Stuhr, przegrywając ze swym kolegą po fachu zaledwie o kilka głosów.  Ostatnie miejsce na podium należy do Marka Kondrata.

Bogusław Linda jest niemal etatowym laureatem aktorskich nagród na festiwalach w Gdyni. Jako jeden z niewielu aktorów zdołał dokonać czegoś niezwykłego: pokonał granicę pokoleń i nieustannie od wielu lat pozostaje cenionym artystą dla kolejnych generacji widzów.

Na ekranie debiutował 30 lat temu wielką rolą w serialu Czarne chmury". Od początku skupił na sobie uwagę krytyków i publiczności, zyskując wiele pochlebnych recenzji. Dwa lata później rozpoczął trwającą do dziś karierę teatralną na deskach Teatru Starego w Krakowie. Wielu Polakom zapadł głęboko w pamięć w roli Franza Maurera w kultowym filmie Psy, z którego do popkultury przedostała się słynna już kwestia Co Ty wiesz o zabijaniu?, paradoksalnie nigdy
w filmie niewypowiedziana.

Bogusław Linda przez lata pracy artystycznej wcielał się głównie w role twardzieli, gangsterów czy bandytów. Nie stanęło to jednak na przeszkodzie temu, by respondenci obdarzyli go największym zaufaniem. W badaniu European Trusted Brands 2013 uzyskał 7% głosów. Drugie miejsce należy do Jerzego Stuhra, który otrzymał zaledwie kilka głosów mniej. Na trzecim miejscu uplasował się Marek Kondrat, a tuż za nim Krystyna Janda i Janusz Gajos. 

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich
w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. O wyborze decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór respondentów.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl