O wizerunku firmy w dużej mierze świadczy jej siedziba

O wizerunku firmy w dużej mierze świadczy jej siedziba

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Lokalizacja siedziby firmy w nowoczesnym biurowcu ma ogromne znacznie nie tylko ze względu na komfort pracy, koszty czy możliwości aranżacyjne powierzchni. Siedziba przedsiębiorstwa w oczywisty sposób staje się jego wizytówką, a prestiż tego miejsca może być istotnym elementem budowania jego wizerunku.

Przenikanie wartości

Budynki biurowe i ich powierzchnie mogą się miedzy sobą znacznie różnić. Jedne nastawione są na masowego klienta i konkurują z rynkiem ilościowo, inne stawiają na jakość czy wielofunkcyjność, celowo kierując swoją ofertę do bardziej wymagających klientów. To, w jakim miejscu (budynku) firma ulokuje swoją centralę czy oddział, z oczywistych względów wpływać będzie na wiele czynników. Większość z nich, jak koszty czy możliwości komunikacyjne, możemy z dosyć dużą dokładnością określić, ale do tego dochodzą też inne wartości mające duży wpływ na biznes. Jedną z nich jest wizerunek miejsca - budynku, parku biurowego czy nawet dzielnicy, w której mieści się siedziba firmy. Ma to bezpośredni wpływ na jej postrzeganie przez bliższe i dalsze otoczenie rynkowe, konkretnie przez pracowników i kontrahentów. Elementy wizerunku dostrzec można na wielu płaszczyznach oceny powierzchni biurowych, od samej lokalizacji budynku, przez aspekty techniczne, po jakość wykończenia. Firmy, dla których jakość i wizerunek są podstawą budowania pozycji rynkowej, mają wysoką świadomość korzyści płynących z ulokowania się w prestiżowym miejscu. Ma to też niewątpliwie bezpośredni wpływ na cenę najmu, jednak na pewnym poziomie nie opłaca się na tym oszczędzać dodaje Maciej Brożek. Istotna jest także pewna symbioza i dwukierunkowe przenikanie się wartości. Przykładowo, znana, międzynarodowa marka lokująca swój oddział w biurowcu może w oczywisty sposób dodać mu splendoru, tak samo, jak firma nieciesząca się sławą może wpłynąć na obniżenie jego wartości w oczach innych uczestników rynku. Zjawisko to działa też w drugą stronę. Prestiżowe, wysokiej jakości powierzchnie biurowe w dobrej lokalizacji mogą dodać sporo oczek w ocenie danego przedsiębiorstwa.

Sąsiedztwo tworzy klimat

Wybierając sobie miejsce zamieszkania zazwyczaj skrupulatnie sprawdzamy jaka jest okolica i sąsiedzi, aby po przeprowadzce mieć jak najbardziej komfortowe warunki i uniknąć niemiłych niespodzianek, np. notorycznie powtarzających się, głośnych imprez za ścianą. W przypadku biurowców takie imprezy nie wchodzą raczej w grę, jednak także w nich sąsiedztwo nie jest zupełnie bez znaczenia, chociażby z uwagi na charakter czy kulturę organizacyjną. Środowisko firmowe, poprzez przypadkowe nawet spotkania, mniej lub bardziej się ze sobą przenika i wzajemnie na siebie oddziałuje. Widać to szczególnie na przykładzie parków naukowo-technologicznych. Miejsca te z natury rzeczy nastawione są na silną współpracę między ulokowanymi tam młodymi firmami, które często stając się dla siebie klientem czy partnerem i wzajemnie napędzają swój rozwój. - Niedawno przeniosłem swoją siedzibę z małego biura w budynku o bardzo niskim standardzie do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. Moi pracownicy mają tutaj komfortowe warunki pracy. Taka siedziba, ze względu na otoczenie, jest też dla mnie osobiście dodatkową motywacją i szansą do dalszego rozwoju biznesu. Cały czas wymieniamy się z sąsiadami pomysłami i wzajemnie wspieramy mówi Patryk Smok, właściciel firmy Control Solutions. Atutem tego rodzaju miejsc jest też możliwość doraźnego wynajęcia bogato wyposażonych sali konferencyjnych czy spotkań. Dzięki temu można podjąć swoich gości w znacznie bardziej prestiżowych i komfortowych warunkach, niż wynikałoby to z aktualnej pozycji czy wielkości firmy.

Międzynarodowa standaryzacja

Dla wielu firm coraz większe znaczenie mają aspekty środowiskowe. Przedsiębiorstwa, które w swoich strategiach uwzględniają działania pro-ekologiczne, zwracają uwagę na ten aspekt, a swojej siedziby nie ulokują w biurowcu, którego technologia budowlana znacząco odbiega od ich filozofii działania. Widać to zwłaszcza na przykładzie zagranicznych firm inwestujących w naszym kraju, które zwracają uwagę na posiadanie międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego standardy wydajności energetycznej budynków czy podejście dewelopera do samej realizacji inwestycji. Dla wielu potencjalnych najemców biur, zwłaszcza firm amerykańskich czy skandynawskich, aspekty wydajności i odpowiedniej certyfikacji budynku odgrywają bardzo dużą rolę. Zdarza się też, że jest to warunek konieczny, umożliwiający deweloperowi złożenie oferty i uczestnictwo w procesie wyboru powierzchni biurowych mówi Maciej Brożek z firmy Torus, będącej deweloperem gdańskiej Alchemii. Inwestycja Alchemia uczestniczy w procesie certyfikacji LEED, amerykańskim systemie oceny wysokowydajnych budynków. Jest pierwszym obiektem w Trójmieście i jednym z pierwszych w kraju, który uzyskał precertyfikację na najwyższym, platynowym poziomie.

 

Źródło: Alchemia

dostarczył:
netPR.pl