Pigułki antykoncepcyjne powodują stwardnienie rozsiane?

Pigułki antykoncepcyjne powodują stwardnienie rozsiane?

Pigułki antykoncepcyjne (fot. Anka Grzywacz CC-BY-2.5-pl] via Wikimedia Commons)
Kobiety zażywające regularnie pigułki antykoncep­cyj­ne są aż o 50 proc. bardziej narażone na stwardnienie rozsiane niż panie, które nie stosują tej formy zabezpieczenia przed ciążą - podaje Daily Mail.
Dr Kerstin Hellwig podkreśliła, że wyniki badań są odkrywcze, ponieważ do tej pory uważano, że pigułki hormonalne nie tyle, co nie powodują tej groźnej choroby, ale że wręcz ją hamują.

Nie mam wątpliwości, że trzeba rozszerzyć listę skutków ubocznych doustnych środków antykoncep­cyj­nych - mówi dr Hellwig.

Badania trwały 3 lata i objęły grupę ponad 3,3 tys. kobiet. Zostały zaprezentowane przed Amerykańską Akademią Neurologii na corocznej konferencji w Filadelfii. 

DK, Daily Mail

Czytaj także

 1
  • Józef IP
    Córka choruje ns SM, przyjmowała interferon, Avonex, Metypred, Extavia - i nic. Stosujemy alternatywną metodę - czystek, chaber bławatek, pau darco, żeń-szeń, immunomodulin, witamina D, chlorella - pije to raz dziennie lub dwa w efekcie rezonans głowy i tomografii wskazały zanik ognisk SM już po 7 miesiącach. Po roku córka odzyskuje władanie w ręce i nogach.