Legia prowadzi w lidze i... w social media

Legia prowadzi w lidze i... w social media

Dodano:   /  Zmieniono: 
Stadion Legii (fot. Adam Polak - legia.com)
W mediach społecznościowych obecne są wszystkie kluby T-Mobile Ekstraklasy. Nie wszystkie jednak cieszą się równie dużym zainteresowaniem jak mistrz Polski. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wykazała, że dominacja Legii, jeśli chodzi o social media, postępuje. W styczniu „Wojskowi” odnotowali o 56 proc. materiałów więcej niż drugi w klasyfikacji Lech Poznań.
Ponad dwukrotnie więcej publicznych wpisów zawierających nazwę klubu na Facebooku, Twitterze i YouTube to przewaga miażdżąca, która od 2010 roku nigdy nie wystąpiła w mediach tradycyjnych. Świadczy to o zupełnie innej skali, w jakiej warszawianie wykorzystują portale społecznościowe. Łącznie w ciągu miesięcznego monitoringu social media wyłapano na temat Legii 11,4 tys. postów w kontekście nieco ponad 5 tys. dotyczących Lecha. Pierwszą trójkę uzupełnił Widzew Łódź. Kolejność klubów w tej klasyfikacji mocno różni się od zestawienia dotyczącego prasy i internetu.

W tym drugim Widzew znalazł się na dziewiątym miejscu, a Lech był trzeci. Prowadzi także Legia, ale ze zdecydowanie mniejszą przewagą nad resztą stawki. Łącznie w styczniu – miesiącu zimowej przerwy w rozgrywkach – o tym zespole ukazało się niecałe 1,6 tys. publikacji z czego większa część w badanych, wyselekcjonowanych portalach internetowych, a nieco ponad sześćset w prasie.

Drugie miejsce pod tym względem należało do Cracovii (1,4 tys.), która wyprzedziła Lecha Poznań. Lech po miesięcznej przerwie powrócił na podium, wyprzedzając między innymi Górnika Zabrze, Wisłę Kraków i Śląsk Wrocław. Wszystkie drużyny odnotowały w styczniu sezonowy spadek medialności.

W I lidze na pierwsze miejsce powróciła Arka Gdynia. Prowadzący w ubiegłym miesiącu GKS Bełchatów wylądował na dziewiątej pozycji. Drugą pozycję zajął Dolcan Ząbki.

Wśród polskich piłkarzy występujących w czołowych ligach europejskich* w dalszym ciągu prowadzenie utrzymuje Robert Lewandowski, który okazał się zdecydowanie bardziej medialny niż Jakub Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny. Za nimi uplasowali się Artur Boruc, Łukasz Piszczek i Ludovic Obraniak.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W styczniu 2014 przeanalizowano 12,9 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 39 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 stycznia 2014 - analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę 670 tys. informacji z mediów tradycyjnych.