Włosi to najbardziej przesądni kibice w Europie

Włosi to najbardziej przesądni kibice w Europie

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. MICHAL FLUDRA / Newspix.pl )Źródło:Newspix.pl
Europa szykuje się do zaplanowanego na 6 czerwca 2015 r. Finału Ligi Mistrzów w Berlinie, z udziałem Juventusu Turyn i FC Barcelony. Tymczasem, w nowym raporcie firmy MasterCard pt. ,,Fan Passion Report", przeanalizowano różnice pomiędzy kibicami na całym kontynencie, w oparciu o odpowiedzi ponad 5 000 kibiców.

Jak wynika z raportu, spośród wszystkich Europejczyków najbardziej przesądni są kibice we Włoszech (73%), a tuż za nimi plasują się Hiszpanie. Blisko połowa Włochów (47%) zakłada na mecz jakiś element garderoby, który ma przynieść szczęście ich drużynie, 20% zajmuje dokładnie to samo miejsce na trybunach na każdym meczu, a 13% spożywa określoną przekąskę lub napój. Ponad 40% Hiszpanów także przyznało się do noszenia określonych ,,szczęśliwych" ubiorów. Na końcu rankingu znaleźli się kibice z Portugalii - tylko 23% z nich kieruje się przesądami. Nieco bardziej od Portugalczyków przesądni są Szwedzi (24%) i Holendrzy (29%).

W przypadku niektórych narodowości piłka nożna ma rangę religii i nie ma dnia, by nie wzbudzała ogromnych emocji. Na przykład, we Włoszech 69% kibiców zadeklarowało, że opuściliby ważne wydarzenie rodzinne po to, aby pójść na mecz. 60% kibiców z Hiszpanii przedkłada futbol ponad rodzinę. Pod tym stwierdzeniem podpisuje się też 52% Francuzów.  Z badania, w którym udział wzięło ponad 5 000 respondentów, wynika, że aż 43% kibiców poświęciło obowiązki rodzinne na rzecz kibicowania ulubionej drużynie. Najwięcej zagorzałych fanów piłki znaleźć można w grupie wiekowej 25-34 lata. Jedynie w przypadku Portugalii sytuacja jest odwrotna - zaledwie 19% respondentów przyznaje się do tego, iż futbol jest dla nich ważniejszy niż najbliżsi.

Inne istotne informacje płynące z badania:

  • Ponad 1/3 kibiców (35%) w ciągu ostatniego roku skorzystała ze zwolnienia lekarskiego, aby obejrzeć jakiś mecz. Najwyższy odsetek tego typu wymuszonych urlopów dotyczy Włochów - aż 51,9% kibiców nie poszło z powodu meczu do pracy.
  • Kibice w Hiszpanii najbardziej angażują się w mecze wyjazdowe - 92,8% kibiców jeździ za granicę, aby wspierać swój ukochany zespół.
  • Portugalczycy (63%) i Szwedzi (51%) kibicują głównie na miejscu, a większość z nich sprzed telewizora.
  • Anglia (23%) i Hiszpania (22%) to dwa najczęściej odwiedzane miejsca rozgrywek, jeśli chodzi o kibicowanie za granicą. Włochy (12%) i Niemcy (10%) uplasowały się na trzecim i czwartym miejscu.
  • Największe wydatki na meczach wyjazdowych ponoszą kibice z Hiszpanii, wydając średnio 457 funtów na głowę. Włosi wydają 398 funtów, a Francuzi - 351 funtów.  Ogólnie kibice przeznaczają na wydatki związane z wyjazdem zagranicznym w celu kibicowania swojej drużynie średnio 250 funtów.
  • Kibice na Węgrzech (69%) podczas takich wyjazdów często korzystają z okazji, przedłużając czas pobytu do trzech lub więcej dni, natomiast Portugalczycy (29%) preferują wyjazdy jednodniowe.

W raporcie poproszono także kibiców z 11 różnych krajów o wytypowanie najlepszego gracza w historii turnieju. Zwycięzcą został Lionel Messi otrzymując 27% głosów. Drugim w kolejności najlepszym piłkarzem, według respondentów, został były gwiazdor Realu Madryt, Zinedine Zidane (12%), a trzecie miejsce przypadło Cristiano Ronaldo (11%). Napastnik z Brazylii, Ronaldo (7%) był czwarty, a David Beckham (4%) - piąty w rankingu.

Co zaskakujące, największą liczbę głosów Messi zdobył w grupie wiekowej kibiców liczących 55 i więcej lat (33%), a nie wśród młodszych kibiców. Supergwiazda piłki nożnej z Argentyny uplasowała się na pozycji pierwszej w Anglii, Niemczech, Holandii, Włoszech, Turcji, Rosji i na Węgrzech. W swojej ojczyźnie Zidane zajął pierwszą lokatę, podobnie jak Cristiano Ronaldo w swym rodzinnym kraju - Portugalii.

Na podstawie badania również można stwierdzić, że 40% kibiców preferuje płacenie zarówno gotówką, jak i kartą za przekąski, napoje, bilety na przejazd oraz drobne wydatki związane z obecnością na meczu, nie faworyzując żadnej z metod płatności.

Badanie ,,Fan Passion Report" na zlecenie MasterCard przeprowadziła firma Censuswide. Wzięło w nim udział 5 017 respondentów z 11 krajów w Europie: Anglii, Niemiec, Hiszpanii, Francji, Holandii, Włoszech, Turcji Rosji, Szwecji, Portugalii i na Węgrzech.


infoWire.pl