Z ZUS zniknęło ponad 8 mld złotych

Z ZUS zniknęło ponad 8 mld złotych

(fot. milushka/Fotolia.pl)
Jak donosi portal Telewizji Republika, powołując się na ustalenia "Naszego Dziennika" oraz serwisu zus.pox.pl w 2011 roku z kont emerytalnych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych zniknęło ponad 8 miliardów złotych. Według ekspertów środki te... „wyparowały”.
Według informacji portalu zus.pox.pl, pieniądze które zniknęły zdeponowane były na kontach rencistów. „W sytuacji, gdy osoby takie pobierają rentę, ich środki emerytalne, podobnie jak środki emerytalne wszystkich innych osób, gromadzone są na ich kontach emerytalnych. W momencie jednak gdy rencista umiera, środki te, zgodnie z prawem, powinny zostać przeksięgowane na fundusz rentowy. W ten sposób, fundusz rentowy powinien być zasilany każdego roku dodatkowym strumieniem kilku miliardów złotych pochodzących ze składek emerytalnych zmarłych rencistów”- napisano na portalu zus.pox.pl. Pod koniec 2010 roku na opisanych kontach znajdowało się 8,4 mld złotych, jednak podczas likwidacji kont pieniądze nie zostały przeksięgowane.

Według byłego wiceministra finansów Cezarego Mecha, środki „wyparowały”. Nie ma ich ani tam, gdzie były poprzednio, ani tam gdzie powinny były się znaleźć po śmierci rencistów.

Według ekonomisty rząd PO skonstruował w ten sposób wygodny dla siebie mechanizm umożliwiający umarzanie zobowiązań emerytalnych.
 
 TV Republika
 52
  • obserwer IP
    ZUS to mafijna instytucja ,która nigdy nie rozlicza się ze sposobu rozdysponowania powierzonych środków pieniężnych.Żeruje na fakcie że jej petentami są starzy schorowani często ludzie,którym sił a często też i życia nie starczy na dojście do swoich praw w sądach!To hieny żerujące na ludzkim nieszczęściu!
    • milka IP
      Śmietnik jest miejscem pracy dla porządkowych.
      • Pawel IP
        Za czasow bandyckiej organizacji przestepczej TZN. PO-PSL wiele rzeczy, kasy I ludzi zniknelo w tajemniczych okolicznosciach, tajemniczych , jakos nikomu nie chcialo sie niczego wyjasniac. Rasia, rasie myje !
        • Marek IP
          NIe tylko w ZUSIE są przekręty a w Sądach za wszystko wyrywają kasę , a jak biedny rencista czy emeryt założy sprawę to %% od wartości sporu zapłacisz a jak nie to do wora i wtedy gdy się odwołujesz nie masz to referendarz odpisuje ( przy rencie 650zł -wpadkowej) było sobie nazbierać przez lata .Nikt nie ma kontrolny nad niczym w Polsce i wszyscy robią co chcą .Polska zabawna i Biesiadna.A ty biedny człowieku wyrwą Ci z gardła ostanie 50złotych z renty.Pani Kopacz kto się martwi o ludzi !
          • VanDer IP
            ZUS -- ZŁODZIEJE UKRADLI SKŁADKĘ ---
            sama nazwa mówi i pasuję ...ukradli,i wszytko jasne ....
            --ZAPŁAĆ,UBEZPIECZ,SPI...A...J ---
            • milka IP
              O znikaniu pieniędzy z kont zmarłych emerytów dowiedziałam się z jakiejś gazety ok. 20 lat temu, ale wówczas nawet emerytów to nie obchodziło. Teraz trzeba by te kwoty odtworzyć, żeby mogły istnieć. One były i nadal są zerowane.
              • ajwaj aleluja i do przodu IP
                to chyba jakas magia ha ha ha zniknęło ha ha ha predzej zmieniło przeznaczenie badz własciciela ha ha ha " MAGICY " zydowscy w polandi POkazuja swoje sztuczki tak jak w aferach ha ha ha moze jakas komisja sledcza ha ha ha dla plebsu niech maja igrzyska PO amber gold został tylko AMBER bo gold ktos ukradł ha ha ha
                • JERZY IP
                  MAJAC DOSWIADCZENIE Z AMBER GOLD POD PLASZCZYKIEM PO PROBUJA INNYCH SZTUCZEK OKRADAJAC NAJBIEDNIEJSZYCH
                  • Cudak z Lelowa IP
                    Pejsaci Oszuści i wszystko jasne ! :(
                    • interpol009 IP
                      A moze to wywiezli samolotami OLT do Hamburga???
                      • macaca IP
                        Znowu ktos przytulil, oj bedzie sie dzialo jak sie ten rzad zmieni
                        • polka IP
                          ZUS to mordercy narodu polskiego powinni dawno zniesc i zamknac ZUS a ich preesow wyzamykac banda mordercow
                          • Jarek IP
                            Nie rozumiem: mówimy o rentach czy emeryturach? Poza tym - co z takiego przeksięgowania mieliby obecni renciści? Przecież ich świadczenie nie zależy od tego, ile "jest na kupce", bo ta kupka nie istnieje. Wszelkie "konta" w ZUS są wirtualne - są na nich zapisane jakieś kwoty, ale tych pieniędzy tam nie ma. ZUS NIE GROMADZI pieniędzy, tylko na bieżąco dystrybuuje: wpływa kasa ze składek, jest od razu rozdzielana a brakującą kwotę dotuje budżet państwa. To tak najprościej. To co da przeksięgowanie 0 zł - nawet, jeśli je nazwać ośmioma miliardami? Artykuł tego nie wyjaśnia, tylko ma wzbudzić sensację.
                            • grzebiącywsmietniku IP
                              mało zniknęło albo jeszcze nie  ujawniliście. Czekam tylko jeszcze jak ekipa zechce zmienić logo ZUS-u to  bedzie taki sam przekręt jak z  logo Poczty Polskiej
                              • milka IP
                                Skoro bez pieniędzy nie można żyć, to każdy od urodzenia do śmierci powinien je mieć w koniecznej do życia ilości.

                                Czytaj także