Sieroty po PO. Co w nowym WPROST?

Sieroty po PO. Co w nowym WPROST?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Okładka nowego numeru WPROST
PO przez osiem lat rządów osierociła wielu polityków. Na łamach najnowszego wydania tygodnika „Wprost” -  sylwetki pięciu z nich, którzy w różnych okolicznościach trafili lub właśnie trafiają na polityczny margines.
Ponadto w nowym „Wprost” – nowe knajpy polityków, ludowy marketing polityczny, chaos w szeregach Kukiza, grecka bitwa o Europę oraz fatalne wyniki matury z matematyki.

Ich losy są różne. Jedni odnaleźli się w innej rzeczywistości, inni próbują wrócić do czynnej polityki. Jednak życie wszystkich świadczy o tym, że polityka uzależnia na zawsze. Żaden z opisywanych polityków – a jest ich pięciu: Bronisław Komorowski, Radosław Sikorski, Mirosław Drzewiecki, Zbigniew Chlebowski i Sławomir Nowak – nie miał z góry zaplanowanego planu B. Dlatego jedni – jak Drzewiecki – łudzą się powrotem na listy wyborcze PO, inni – jak Sikorski – marzą o karierze międzynarodowej, a jeszcze inni – jak Komorowski – muszą ochłonąć po politycznej klęsce. Ich losy – poza osobistą porażką – pokazują w dużej mierze słabość polskiej klasy politycznej. Ludzie, którzy pełnili przecież najważniejsze funkcje w państwie, nie są rozchwytywani na rynku pracy, nie wracają też do poprzednich zajęć. Całe swoje życie zawodowe związali z partią. Gdy partia zdjęła z nich parasol ochronny, ich życie staje się puste. Więcej – w nowym „Wprost”.

Na łamach „Wprost” także o tym, że po aferze podsłuchowej ministrowie i posłowie zmienili knajpy. A część porzuciła całkiem swoje zwyczaje – biesiaduje w prywatnych mieszkaniach, gabinetach i rządowej willi przy ulicy Parkowej w Warszawie. Mamy obecnie dwa systemy. Albo spotykamy się w prywatnych mieszkaniach, albo często zmieniamy lokale – mówi „Wprost” Ireneusz Raś. Kto i gdzie jada – w poniedziałek we „Wprost”.

„Wprost” pisze też o ludowym marketingu w kampanii wyborczej. To wcale jeszcze nie znaczy, że wyborcy stają się podmiotem polityki. Ale nawet jeżeli sztaby wyborcze wysyłają liderów do ludzi, bo wpadły im w ręce jakieś amerykańskie strategie wyborcze, to i tak mamy przełom. Kontakt z obywatelami stał się warunkiem sukcesu. Obrazki, które oglądamy w serwisach informacyjnych, pokazują najczęściej groteskową stronę polityki. Szczegóły – w nowym „Wprost”.

We „Wprost” także o tym, że polityczny projekt Pawła Kukiza rozsypuje się, zanim jeszcze na dobre powstał. Chaos organizacyjny, brak spójnego przekazu, konflikty w najbliższym otoczeniu, a do tego zrażeni potencjalni sojusznicy. Tymczasem muzyk od wyborów prezydenckich praktycznie milczy. Nie ogłasza programu, nie tworzy struktur. W efekcie, jak pokazują sondaże, zaczyna tracić poparcie. W dodatku po kolei zraża do siebie współpracowników, którym zawdzięcza sukces w wyborach prezydenckich. Szczegóły – tylko na łamach „Wprost”.

Na łamach „Wprost” także raport specjalny o tym, czy grecki kryzys będzie początkiem końca zachodniej cywilizacji. Rzecz nie w walucie, jaką będą płacić klienci sklepów w Atenach. Grecja stała się polem batalii o przyszłość euro, a może nawet Unii Europejskiej. Wszystkie pola wojny o Europę – w poniedziałek we „Wprost”.

We „Wprost” również o maturach i o tym, że resort edukacji już rok temu otrzymał raport o fatalnym stanie nauczania matematyki. Zamiast wprowadzić program naprawczy, utajnił ustalenia ekspertów. W efekcie mamy katastrofalne wyniki maturalne. Dlaczego? Więcej – w poniedziałek we „Wprost”.

We „Wprost” także m.in.:

- Poszukiwanie korzeni rodziny jest jak nałóg. A odkrywanie jej historii pozwala poznać siebie samego. Dlatego właśnie ludzie, którzy tworzą swoje drzewa genealogiczne, spędzają nad archiwami całe wakacje.

- Polscy przedsiębiorcy nie boją się egzotycznych krajów. Najodważniejsi budują fabryki w Azji i Afryce. To zwykle ponadprzeciętne zyski, ale i problemy, o jakich się w Polsce nie śniło.

A w dodatku wakacyjnym - skok w bok z Giewontu, czyli dokąd uciec przed tłumem turystów i gdzie wciąż można poczuć się jak prawdziwy tatrzański odkrywca oraz o tym, że w Tokio najlepiej smakuje sztuczne, plastikowe jedzenie. A także Nesbo, Coben, King i  Bonda czyli osiem kryminałów, które warto zabrać w wakacyjną podróż.

Nowy numer „Wprost” trafi do kiosków w poniedziałek, 6 lipca 2015 r. E-wydanie tygodnika będzie dostępne w nowej aplikacji na czytaj.wprost.pl. Zapowiedzi najciekawszych materiałów z najnowszego wydania tygodnika:

- na Facebooku (https://www.facebook.com/tygodnikwprost)

- oraz na Twitterze (https://twitter.com/TygodnikWPROST).

Wydawcą tygodnika „Wprost” jest AWR „Wprost”, spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG). Bieżące informacje ze spółki na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.