Stefan Batory, chudy 38-latek, to na co dzień prezes iTaxi, największego rywala Ubera w Polsce. Pierwszy zaoferował u nas usługę zamawiania taksówek za pomocą aplikacji na smartfonie. Na pustyni nie ma jednak ani komórek, ani internetu, a najbardziej wyrafinowanym urządzeniem wydaje się pompka do odsysania jadu węży i skorpionów. Batory regularnie jeździ na Maraton Piasków w Maroku, gdzie ostatnio biegł 250 km w jednej drużynie z trójką innych polskich prezesów. Był tam choćby Robert Podleś, prezes i właściciel największej firmy produkującej klocki dla dzieci Cobi.
Na pustyni zbierał siły do walki z duńskim potentatem Lego. Biegacze wyruszają zawsze przy akompaniamencie przeboju zespołu AC/DC „Highway to Hell”. – Do tej pory ciarki mnie przechodzą, jak to leci w radiu – mówi Batory. Moda na bieganie maratonów, ultramaratonów czy ultratriathlonów pojawiła się pod koniec poprzedniej dekady i szybko rośnie. Teraz trzeba być ekstremalnym. Zdaniem triathlonisty Wojciecha Orzecha, od niedawna prezesa PKP Energetyka, a wcześniej dyrektora zarządzającego w Enerdze, to koniec ery zaharowywania się i wychodzenia z pracy jako ostatni. Ludzie pobudowali firmy i szukają nowych wyzwań.
– Jeśli prowadzą odpowiedzialne i ambitne zadania, nowe wyzwanie musi być siłą rzeczy też bardzo ambitne. Nie będzie to więc raczej bieg na tysiąc metrów – mówi z kolei Mariusz Szeib, prezes polsko-szwedzkiej spółki Texet Poland, zajmującej się sprzedażą artykułów promocyjnych. Szeib wie, co mówi. Przebiegł już ponad 20 maratonów, ultramaratonów i triathlonów. Wśród takich ludzi jest miliarder od Czerwonej Torebki Mariusz Świtalski, który jest kapitanem drużyny w rozgrywkach polo, czy były prezes PGE Krzysztof Kilian wstający o piątej rano na trening karate, którzy mogą budzić tylko uśmiech pobłażania. Podobnie jak amatorzy ulicznego maratonu w Warszawie.
Cały artykuł przeczytać można w najnowszym numerze tygodnika "Wprost", który trafił do kiosków w poniedziałek, 28 grudnia 2015 r. "Wprost" można zakupić także w wersji do słuchaniaoraz na AppleStore i GooglePlay.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.