Lis nie może reklamować... Lisa

Lis nie może reklamować... Lisa

Dodano:   /  Zmieniono: 
Szefowa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wezwała Radio Zet do zaprzestania emisji reklamy książki Tomasza Lisa, w której on sam występuje. Radio posłuchało Rady.
Według Danuty Waniek, emisja reklamy z udziałem Lisa stanowi naruszenie jednego z artykułów rozporządzenia KRRiT z dnia 6 lipca 2000 r. w  sprawie sposobu prowadzenia działalności reklamowej i  telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Dokument ten mówi, że "w reklamach zakazane jest wykorzystywanie głosu lub  wizerunku osób, które prowadziły audycje informacyjne i  publicystyczne lub audycje dla dzieci w programie radiowym lub  telewizyjnym w okresie krótszym niż 3 miesiące przed nadaniem reklamy".

Z monitoringu KRRiT wynika, że reklama książki Lisa była emitowana w Radiu Zet w listopadzie i grudniu 2003 r. oraz w  styczniu 2004 r. "Dopuszczenie do emisji reklamy z udziałem pana Tomasza Lisa, dziennikarza prowadzącego w tym czasie audycje informacyjne w TVN, jest istotnym naruszeniem przepisów" -  napisała Waniek do prezesa Radia Zet Roberta Kozyry.

"Dziennikarze programów informacyjnych są traktowani jako osoby szczególnego zaufania. Włączenie ich głosu lub wizerunku do  kampanii reklamowych może prowadzić do mylnych skojarzeń" -  wyjaśniła Waniek.

Waniek wezwała nadawcę do natychmiastowego zaniechania działań naruszających obowiązujące przepisy oraz przesłania wyczerpujących wyjaśnień dotyczących przyczyn ich powstania.

"Pismo otrzymaliśmy 10 marca i od tego dnia zaprzestaliśmy emisji reklamy książki Tomasza Lisa" - powiedziała rzeczniczka Radia Zet Magdalena Kramska. Przyznała, że jest zdziwiona jego uzasadnieniem. "Tomasz Lis nie zareklamował nic poza własną twórczością, to jego książka" - dodała.

sg, pap