Telewizja wyborcza

Dodano:   /  Zmieniono: 
Jak wynika z sondażu TNS OBOP dla TVP przeprowadzonego między 5 a 23 października, co czwarty Polak pod wpływem programów TVP podejmował decyzje wyborcze.
Z sondażu wynika, że przynajmniej jedną audycję poświęconą wyborom obejrzało w TVP 81 proc. Polaków. Najwyższą widownię zdobyły debaty "Prezydent dla Polski" i "Wieczory Wyborcze".

Od 5 września do 23 października TVP nadała 984 programy poświęcone wyborom parlamentarnym i prezydenckim, w tym 231 audycji własnych - wynika ze statystyki przesłanej PAP w piątek przez odpowiedzialnego za przebieg wyborów w TVP Jarosława Szczepańskiego.

TVP wyemitowała 206 godzin obowiązkowych audycji wyborczych przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi. Oglądał je niemal co  drugi Polak.

Według danych udostępnionych przez Biuro Reklamy TVP, z  możliwości wykupienia płatnych reklam wyborczych w czasie kampanii wyborczej prezydenckiej (kampania ta, zgodnie z prawem rozpoczęła się 15 dni przed wyborami prezydenckimi) skorzystało tylko 4  kandydatów - Henryka Bochniarz (Partia Demokratyczna demokraci.pl), Maciej Giertych (LPR), Lech Kaczyński (PiS) oraz  Donald Tusk (PO).

Najwięcej, bo 60 reklam wyborczych, wykupił sztab Tuska. Za  łącznie 25 minut zapłacił prawie 501 tys. zł.

PiS za mniej, bo 22 minuty ogłoszeń wyborczych, ale w najlepszym czasie oglądalności, zapłacił ponad 582 tys. zł.

ks, pap