MAJĄ CIESZYĆ I ZARABIAĆ

MAJĄ CIESZYĆ I ZARABIAĆ

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polski konsument wraca do krajowych produktów, ale czy ma w czym wybierać? W tym roku redakcja BusinessWeeka spróbowała wybrać takie wyroby, które naszym zdaniem okazały się sukcesem rynkowym ze względu na nowatorstwo, wysoką jakość czy trafienie w gusta konsumentów. Oto złota dziesiątka BusinessWeeka:
Koreański Europejczyk z Mławy
Telewizor Lafinion

Nowa linia telewizorów z płaskim ekranem Lafinion rodem z Mławy wyruszyła na podbój rynku w 13 krajach Europy (od połowy października wyeksportowano 15 tys. sztuk). Polska fabryka jest jedynym producentem telewizorów Lafinion. Telewizory koreańskiego koncernu LG są dostępne w wersjach od 21 do 32 cali, mniejsze z ekranem w formacie 4:3, a większe - 16:9. Wszystkie odbiorniki wyposażone są w zaawansowane systemy poprawy obrazu i dźwięku FINE, opracowane przez LG, potęgujące wrażenie naturalności przekazu. Cena: od 1499 do 7999 zł, lge.pl

Ułatwia dostęp do danych
Generator aplikacji mobilnych

Mobile@Connector polskiej firmy Logotec to oprogramowanie pozwalające użytkownikowi na stworzenie, bez konieczności programowania, aplikacji umożliwiającej dostęp, poprzez urządzenia mobilne np. palmtopy, do danych znajdujących się na serwerach jego firmy. Operacje związane z uruchomieniem aplikacji nie wymagają wielkich umiejętności programowania i realizowane są w prosty sposób. Stworzona aplikacja umożliwia dostęp do danych przez nieograniczoną liczbę użytkowników końcowych. Mobile@Connector - jest uznawany za przełomowy produkt w kategorii mobile solutions na świecie. W marcu ub. roku zdobył pierwsze miejsce w prestiżowym konkursie Microsoftu w kategorii na najlepsze narzędzie programistyczne dla Pocket PC.
Cena 500-4600 zł, logotec.pl

Zwinna Panda
Fiat

Okazuje się, że pandy mogą żyć także w Polsce. Uruchomienie produkcji nowego auta
w Bielsku kosztowało Fiata 560 mln euro. W 2003 roku w całej Europie firma zebrała ponad
100 tys. zamówień na zdobywcę tytułu Auta Roku 2003. Nowy model Fiata był najlepiej sprzedającym się od września samochodem na naszym rynku. Ważne jest, że model Panda w 80 proc. montowany z polskich podzespołów. Wskaźnik ten wzrośnie, gdy w tym roku pod maskę auta trafi silnik 1,3 Multijet, produkowany przez tyską firmę Power Train. Ubiegły rok bielska fabryka zakończyła wyprodukowaniem ok. 86 tys. sztuk tego auta, w 2004 ma to być 200 tys. sztuk.
Cena: od 27 do 35 tys. zł, fiat.com.pl

Nostalgia ZA TEYEM
Kabaret Zenona Laskowika

Płyta z archiwalnymi piosenkami i skeczami kabaretu Tey z lat 70. była najlepiej sprzedającą się płytą w 2003 roku. Do połowy grudnia kupiło ją ok. 45 tys. osób. Tylko w warszawskim sklepie sieci Empik miesięcznie sprzedawano po 500 sztuk. Wydawca - Fonografika - na połowę lutego zapowiada wydanie drugiej płyty z repertuarem legendarnego kabaretu.
Cena: 34,99 zł, fonografika.pl
W ub.r. największą widownię miał film Stara baśń (880 tys.), najchętniej kupowaną książką był poemat papieża Tryptyk
rzymski (520 tys. egz.).

Piwo z kosmosu
Gingers

Piwo Gingers to owoc programu "Star Quest" realizowanego przez kielecki browar Belgia. W jego ramach pracownicy firmy szukali hitów sprzedaży i zgłosili ok. 100 nowych pomysłów na piwa smakowe, które mogłyby podbić podniebienia polskich piwoszy. Wygrał Gingers, który na polskim rynku pojawił się w marcu 2003 roku, stając się liderem w segmencie piw smakowych, a jego sprzedaż 15-krotnie przekroczyła plany browaru z Kielc. Z informacji firmy AC Nielsen wynika, że do listopada 2003 roku piwo zajęło już 1,2 proc. całego polskiego rynku piwa. W tym roku planuje się eksport na rynki Belgii, Węgier i Hiszpanii.
Cena: 2,5 zł
(0,5 litra),
browarbelgia.pl

Nokaut dla zmarszczek
Krem z folacyną
Dr Irena Eris zaproponowała Polkom kolejny własny sposób na zmarszczki - krem z folacyną, czyli witaminą B9. Polska firma pierwsza na świecie zastosowała tę silnie regenerującą substancję w kosmetykach do twarzy. Kosmetyki z folacyną są przeznaczone dla kobiet po 30. roku życia. Według badań firmy MEMBR firma
Dr Eris zajmuje obecnie 17 procent rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy.
Cena 16 zł, eris.pl

Kop do przodu
Koparkoładowarka Volvo

Koparkoładowarka w wersji kabriolet? Czemu nie. Taka wersja także może powstać w uruchomionej w ubiegłym roku wrocławskiej fabryce Volvo. To jedyny zakład tej firmy produkujący takie maszyny. W 2003 roku taśmy opuściło 1000 pojazdów zbudowanych na zamówienie. Większość trafiła do USA, Francji i Hiszpanii. To dopiero początek, bo możliwości produkcyjne wrocławskiej fabryki są znacznie większe.
Cena: od 220 tys. zł, volvo.com.pl

Polacy dobrzy w strzelankach
Gra Chrome

Gra komputerowa Chrome firmy Tech-Land w ubiegłym roku podbiła krajowy i europejski rynek. Jej akcja rozgrywa się w XXII wieku w kosmosie. Jej bohater usiłuje przeżyć. Jest to gra nie tylko dla sprawnych zabijaków, ale także dla zręcznych taktyków. Przez miesiąc Chrome była w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się gier w Niemczech i w pierwszej dziesiątce listy bestsellerów sieci MediaMarkt. W Polsce sprzedano
30 tys. gier, za granicę trafiło 400 tys.
Cena: 89 zł, techland.com.pl

Owoce Świata
Napoje tropikalne Tymbarku

Polacy kochają nowości, zwłaszcza jeśli gaszą one pragnienie. Jednym z najlepszych ubiegłorocznych debiutów w branży spożywczej były egzotyczne napoje Tymbark wadowickiej firmy Maspex. Pierwszy pojawił się kaktus, kokos, granat i wanilia, a w sierpniu firma poszła za ciosem i zaproponowała kolejne trzy: limonkę, figę i marakuję. Z danych firmy AC Nielsen wynika, że Maspex jest numerem jeden na naszym rynku soków. Napoje tropikalne i soki marchwiowe Kubuś zapewniają jej 2,3-procentowy udział w polskim rynku.
Cena: 2,25 zł (1 litr), maspex.pl

Cepelia na pośladkach
Stringi z Koniakowa

Przy oburzeniu etnografów, a zachwycie nastolatek do sklepów archaicznej już Cepelii w 2003 roku trafiła bielizna wytwarzana ręcznie przez słynne koronczarki z Koniakowa. Biustonosze i stringi, zwłaszcza w kolorze czerwonym i czarnym, podbiły polski rynek. W warszawskim sklepie Cepelii miesięcznie nabywców znajduje około 100 sztuk stringów, mimo że są one dwa razy droższe od innych. Podobnego produktu nie zaoferowała dotąd żadna z renomowanych zagranicznych marek. W koronkach do Europy?
Cena: 60 zł