Ruszyły reklamy w TV Trwam

Ruszyły reklamy w TV Trwam

Dodano:   /  Zmieniono: 
Telewizja Trwam rozpoczęła nadawanie programów reklamowych. Jako pierwsza emitowana jest - cztery razy dziennie przez kwadrans - oferta telezakupów.
Stacja oferuje także realizację spotów reklamowych.

W czwartek zachęcano widzów do kupna miksera z akcesoriami. Firma, która zleciła emisję programów, zapowiedziała, że  prezentowane towary na razie nie będą oferowane w innych stacjach. Ma to służyć poznaniu możliwości oddziaływania reklamowego za  pośrednictwem TV Trwam.

W TV Trwam emitowano też ogłoszenia zachęcające do reklamowania się za pośrednictwem tej stacji. Oferowano, "mając na względzie dobro i promocję polskiej przedsiębiorczości", emisję zleconych reklam, a także realizację spotów reklamowych.

Wcześniej w TV Trwam i Radiu Maryja do kupowania towarów zachęcał jedynie o. Tadeusz Rydzyk. Były to m.in. książki wydawane przez powiązaną ze stacjami fundację "Nasza Przyszłość" i gazeta "Nasz Dziennik" oraz anteny satelitarne do odbioru TV Trwam.

Telewizja Trwam jest formalnie własnością zarejestrowanej we  Wrocławiu fundacji Lux Veritatis, powiązanej ze Zgromadzeniem Najświętszego Odkupiciela (ojców redemptorystów). Nadająca od  czerwca 2003 r. stacja ma koncesję na nadawanie drogą satelitarną.

W przeciwieństwie do należącego do ojców redemptorystów Radia Maryja, TV Trwam jest medium komercyjnym i może nadawać reklamy, ale do tej pory nie korzystała z tej formy zarabiania. Radio ma  status nadawcy społecznego, co oznacza że może się utrzymywać wyłącznie z dobrowolnych datków słuchaczy.

Telewizja dociera do widzów w Polsce i na świecie drogą satelitarną, zachęcając od początku istnienia do zakupu produkowanych specjalnie na jej zamówienie zestawów odbiorczych. Obecna jest także w polskich sieciach kablowych.

Według danych TNS OBOP, które przytacza miesięcznik "Press", w  marcu TV Trwam oglądało przynajmniej przez minutę dziennie (tzw. zasięg dzienny stacji) średnio 567 tys. widzów, czyli pięć razy mniej niż TVN24, a o 70 tys. więcej niż TVP Kultura. Większość odbiorców to emeryci i renciści, ze średnim lub wyższym wykształceniem, mieszkający w miastach.

pap, ab