Część opon zimowych wycofywana z polskiego z rynku. Uszkodzenie można wykryć tylko w jeden sposób

Część opon zimowych wycofywana z polskiego z rynku. Uszkodzenie można wykryć tylko w jeden sposób

Opony
OponyŹródło:Unsplash / David Edelstein
Produkująca w Dębicy opony firma Goodyear zgłosiła do UOKiK informację o uszkodzonych oponach. Na własną rękę rozpoczęła wycofywanie produktu z rynku.

Przedsiębiorca Goodyear S.A, z siedzibą w Luksemburgu, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre opony zimowe 185/60R14 82T Dębica Frigo 2 M+S, wyprodukowane w okresie od 34 do 37 tygodnia 2017 r. w fabryce w Dębicy mogą posiadać uszkodzenia w obrębie stopki.

Według informacji podanych przez firmę. z upływem czasu ciśnienie w uszkodzonej oponie może się zmniejszać. Uszkodzenie nie jest widoczne bez zdjęcia opony z obręczy. Opony podlegające wycofaniu można zidentyfikować za pomocą numeru DOT A5F8MN1R3417, A5F8MN1R3517, A5F8MN1R3617 lub A5F8MN1R3717, który znajduje się na ścianie bocznej opony.

Bezpłatna wymiana wadliwych opon

Goodyear zapewnia, że podlegające kampanii opony zostaną nieodpłatnie wymienione na nowe. Informacji związanych z kampanią udziela Firma Oponiarska Dębica S.A. (tel. 14 680 18 88, e-mail: [email protected]). W specjalnym komunikacie Urząd Ochronu Konsumentów i Konkurencji podkreśla, że nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

UOKiK zaznacza też, że niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Kary za zatajenie informacji o niebezpiecznym produkcie

Urząd przypomina jednocześnie, że przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Źródło: uokik.gov.pl