Wars, Sawa i Junior zmieniają właściciela za 1,3 mld zł. Atrium powiększa swoje portfolio

Wars, Sawa i Junior zmieniają właściciela za 1,3 mld zł. Atrium powiększa swoje portfolio

Wars, Sawa i Junior z nowym właścicielem
Wars, Sawa i Junior z nowym właścicielem / Źródło: Newspix.pl / RAFAL MESZKA
Domy Towarowe Wars, Sawa i Junior – charakterystyczne budynki w ścisłym centrum Warszawy, zmieniają właściciela. Za kwotę 301,5 mln euro (niemal 1,3 mld zł) nabywcą została grupa Atrium. Tą transakcją Atrium umacnia swoją pozycję na warszawskim rynku. W stolicy firma zarządza już centrami Promenada, Reduta i Targówek. W jej portfolio znajduje się już 21 centrów handlowych na terenie Polski.

Dotychczasowym właścicielem budynków był PFCEE, fundusz zarządzany przez CBRE Global Investors. W raporcie przedstawionym przez Atrium po zakończeniu transakcji, czytamy między innymi, że tym ruchem, firma zwiększa pulę zarządzanych przez siebie powierzchni w stolicy do 550 tyś. m kw.

Domy Towarowe Wars, Sawa i Junior to jedno z najstarszych centrów handlowych w Polsce. Wybudowane w latach 60. XX wieku, były głównym miejscem handlu w Warszawie, a także charakterystycznym punktem stolicy. Trzy sąsiadujące ze sobą budynki usytuowane przy ulicy Marszałkowskiej zlokalizowane są w centralnym punkcie miasta, naprzeciwko Pałacu Kultury i Nauki. W PRL-u sprzedawano w nich artykuły z różnych kategorii, od ubrań, aż po sprzęt AGD. Dziś Wars, Sawa i Junior zdobią szyldy takich firm jak H&M, Marks & Spencer, TK Maxx, C&A, marek LPP czy Zara. Łącznie, w obecnej formie, domy towarowe oferują powierzchnie 26 tyś m kw. powierzchni pod wynajem. Ale jak zaznacza prezes grupy Atrium - Liad Barzilai, budynki te były już wielokrotnie przebudowywane, i nadal mają ogromny potencjał modernizacyjny.

„Wars, Sawa i Junior należą do jednych z najbardziej znanych i najlepiej zlokalizowanych centrów handlowych w centrum Warszawy. To miejsce z ogromnym potencjałem, jest doskonałym dodatkiem do naszego, polskiego portfolio. Wars, Sawa i Junior to nie tylko duża, dominująca destynacja w naszym rosnącym warszawskim portfelu, oferuje ona także wiele ekscytujących możliwości do rozwoju i przebudowy, które pozwolą nam na dalszy rozwój tych obiektów, tak aby wykorzystać w pełni doskonałą lokalizację budynków. Transakcja jest w zgodzie z naszą strategią, która zakłada skupienie się na centrach handlowych typu «prime» w Polsce i w Czechach”. – zaznacza w komunikacie Liad Barzilai.

Atrium skupia się na inwestycjach w centra handlowe w Europie Środkowo-Wschodniej. W portfolio firmy znajdują się 34 obiekty o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej 900 tyś. m kw. Szacowana wartość wszystkich inwestycji Atrium wynosi 2,5 miliarda euro.

Czytaj także

 0