Definitywny koniec delikatesów Piotr i Paweł. UOKiK wydał zgodę na przejęcie

Definitywny koniec delikatesów Piotr i Paweł. UOKiK wydał zgodę na przejęcie

Piotr i Paweł
Piotr i Paweł Źródło: Wikimedia Commons
Grupa Spar otrzymała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oznacza to, że z Polski zniknie marka delikatesów Piotr i Paweł. O transakcji było wiadomo już od maja tego roku, spółka z RPA czekała tylko na zgodę urzędu. Tym samym z polskiego rynku znika ostatnia polska marka delikatesów.

Z polskiego rynku definitywnie znikną delikatesy Piotr i Paweł. Nowy właściciel, pochodząca z RPA spółka Spar ma zamiar zmienić identyfikację wizualną wszystkich, pozostałych sklepów polskiej marki. Przedstawiciel Spar przyznał jednak, że spółka nie będzie likwidować pozostałych sklepów. Zmieni się tylko ich nazwa.

– Działania, które podejmiemy w sklepach Piotr i Paweł, to początek naszej ekspansji oraz rozwoju sieci pod marką SPAR, do której od kwietnia 2019 mamy wyłączne prawa w Polsce – mówi Rob Philipson, odpowiedzialny za rynek polski z ramienia SPAR Group.

Nowa marka

Punkty, które do tej pory oznaczone były żółtym szyldem Piotra i Pawła, zajmą sklepy Eurospar lub Spar. Do zakończenia transakcji potrzebne były zgody UOKiK – którą właśnie otrzymano – oraz wyroku sądu w Amsterdamie, który wstępnie orzekł na korzyść Spar International.

– Wbrew pojawiającym się w ostatnim czasie doniesieniom mówiącym o decydującej roli polskich sądów, należy wyraźnie podkreślić, że ostateczna decyzja odnosząca się do kwestii własności licencji SPAR w Polsce może zostać podjęta wyłącznie przez sądy holenderskie. Rozstrzygnięcie to będzie wiążące dla wszystkich stron – czytamy w oświadczeniu od SPAR Group.

– Najprawdopodobniej wszystkie sklepy sieci Piotr i Paweł zostaną przekształcone w Eurospar lub Spar. Proces zmiany marki zajmie kilka miesięcy, a inwestycje w podniesienie jakości tych sklepów następne pięć lat – powiedział „Rzeczpospolitej” Rob Philipson, odpowiedzialny za polski rynek z ramienia Spar Group Ltd. – Wszystkie obecne sklepy staną się częścią sieci Spar i aktualnie nie przewidujemy zamknięcia kolejnych sklepów Piotr i Paweł – dodał.

Firma nie przewiduje zwolnień pracowników, ale zaznacza, że prawdopodobnie zrezygnuje ze sklepu internetowego, który, był prekursorem i jednym z liderów rynku zakupów spożywczych online.

Czytaj też:
Delikatesy Piotr i Paweł znikają z Polski. W jednym ze sklepów powstanie kościół

Źródło: Gazeta Wyborcza / Rzeczpospolita / Spar