Każdy ma chwile

Każdy ma chwile

Dodano:   /  Zmieniono: 
Rzadko kiedy odsłuchuję płyty, które wydałem po momencie pojawienia się ich na półkach sklepowych. Wiąże się to z tym, iż ilość wysłuchań i poprawek przed premierą jest tak duża, że (wybaczcie mi ten kolokwializm) rzygam każdą nutą danej produkcji muzycznej.
Od wielkiego dzwonu siadam jednak w fotelu, włączam stare płyty i oddaję się wspomnieniom. Takim brzdęknięciem Mingwana była dla mnie ostatnio digitalizacja wydanych przeze mnie płyt hip-hopowych. Słuchając soundtracku do "Blokersów" czy pierwszego "Kodexu" nie sposób się nie uśmiechnąć przypominając sobie okoliczności powstawania tych klasyków.

Co prawda, nie były to już czasy, gdy "Michael Jackson był czarny" ale jak widać na "Blokersach" był to okres, kiedy Dj. 600V miał 20 kilo więcej i uznawany był za najlepszego beatmakera w Polsce, Red miał tylko parę dziarek i chodził na piechotę (w Timberlandach rzecz jasna), Ostry nie używał jeszcze Tabasko a Grammatik wkroczył w blasku "świateł miasta" do pierwszej hip-hopowej ligi.

Naprawdę z przyjemnością słucha się o kilkanaście lat młodszych Pezeta, Eisa, chłopaków z Echo (genialne "Długopisy"!), Ostrego czy Eldo. Jak twierdziła Bogna Świątkowska w tychże "Blokersach"- "Tym facetom o coś chodziło, i nie jest to udawane i lukrowane...".

Żeby nie było za cukierkowo, praca nad "Blokersami" to był także olbrzymi stres. Podziały na scenie, które zaowocowały choćby słynną "bitwą płocką" (czy ktoś to w ogóle pamięta???) wtedy dopiero raczkowały. Dlatego w filmie i na ścieżce dźwiękowej nie ma paru znaczących wówczas postaci. Pamiętam, że gdy wykończony psychicznie wyleciałem przed finalnym "klapsem" filmowym do Rio, zamiast się wyłączyć i zresetować, przez tydzień codziennie meldowałem się o 23 w kafejce internetowej (nie było wtedy wi-fi, smartfonów i innych tabletów) by na bieżąco korygować i kontrolować pracę nad płytą.

Wyczilowałem dopiero drugiego tygodnia, gdy piękność miejsca, brazylijskich pośladków i rytm samby zwyciężył nad hip-hopowymi bitami. To i wiele innych wspomnień (większość nie do druku w tak szacownym miejscu jak łamy Wprost) naszło mnie podczas jednego z kwietniowych wieczorów ze starymi płytami.

Historia lubi się powtarzać- więc...kto wie?

Ostatnie wpisy

  • Bez prądu- ale pod napięciem21 sie 2013Za oknem leje. Koniec wakacji zbliża się milowymi krokami. Minął już ponad miesiąc od koncertu, nad którym wraz z Grzegorzem Brzozowiczem pracowaliśmy dwa lata. "Yugopolis & Goście- bez prądu"- olbrzymia machina produkcyjna, kilkudziesięciu...
  • Na cyprysowo28 maj 2013"Hip-hop musi przybierać różne formy, być wciąż różny. Nie można robić tego samego w kółko, bo potęguję to tylko nudę...".
  • Czekanie na zagranie11 lut 2013Odliczam powoli dni do premiery ważnego dla mnie singla. Piosenka jest świeżo zmiksowana i zmasterowana. Ekipa, która będzie kręcić klip do utworu, z biletami lotniczymi w ręku czeka na lot do Afryki. Tam - wśród miejscowej ludności - nakręci...
  • O roku ów…20 gru 2012Koniec roku sprzyja różnego rodzaju podsumowaniom i refleksjom. Postanowiłem więc - pół żartem, pół serio - dokonać subiektywnej oceny dość nudnego (dla mnie) roku 2012. Wydarzenia podzieliłem na te z Polski i ze świata.
  • Wielkie wycinanie25 paź 2012Od pięciu lat uczestniczę w przedziwnym procesie sądowym dotyczącym naruszenia praw autorskich. Ostatnie zeznania jednego ze świadków pchają mnie do podzielenia się paroma refleksjami. Na sali padło zdanie, iż polski hip-hop nie byłby w tym samym...