Handel transgraniczny – szansa i wyzwanie dla polskiego sektora e-commerce
Artykuł sponsorowany

Handel transgraniczny – szansa i wyzwanie dla polskiego sektora e-commerce

Handel transgraniczny – szansa i wyzwanie dla polskiego sektora e-commerce
Handel transgraniczny – szansa i wyzwanie dla polskiego sektora e-commerce

Chcesz wysłać swój towar za granicę? Dowiedz się jak to zrobić!

Coraz więcej polskich sklepów internetowych zainteresowanych jest ekspansją zagraniczną. Nic dziwnego - brak granic w ramach Unii Europejskiej i wspólne zasady dotyczące zwrotów towarów zachęcają konsumentów do korzystania z ofert zagranicznych sklepów internetowych. Warto jednak zadać pytanie: na ile skomplikowany jest proces udostępnienia oferty e-sklepu poza granice kraju? W jaki sposób zorganizować wysyłkę, by towar doszedł do odbiorcy szybko i bezpiecznie?

Czy przez Internet jest łatwiej sprzedawać?

Internet dzisiaj jest niezastąpiony niemal we wszystkich sferach naszego życia. Korzystamy z jego dobrodziejstw coraz częściej, także podczas dokonywania zakupów. Konsumenci na całym świecie poszukują najkorzystniejszych ofert handlowych.

By zachęcić potencjalnego klienta do zakupu, często wystarczy odpowiednio przygotowana reklama i dobrze skonstruowana strona e-sklepu. Nabywca i sprzedawca mogą zaoszczędzić czas i uprościć proces. Dodatkową zaletą jest łatwa dla każdego forma płatności oraz krótki czas dostawy. 

Kilka kliknięć myszką przenosi kupującego do podstrony z opcją zapłaty. Wielu konsumentów w ten sposób dokonuje zakupu ubrań oraz różnego rodzaju sprzętów, ceniąc wygodę i oszczędność. 

Czym handlować w Internecie?

W Internecie można sprzedawać niemal wszystko (niedozwolonych jest zaledwie kilka kategorii produktów). Dziś w sieci handlują przedstawiciele praktycznie każdej branży – od najbardziej powszechnych artykułów, takich jak np. książki, czy artykuły RTV/ AGD, po najbardziej specjalistyczne i niszowe produkty. Jeśli dany przedsiębiorca obawia się ryzyka, może założyć sklep stacjonarny równocześnie prowadząc sprzedaż na własnej stronie internetowej oraz na popularnych portalach aukcyjnych. Koszty prowadzenia sklepu internetowego dziś mogą być bardzo niskie, z pewnością takie rozwiązanie przyniesie wiele korzyści oraz zwiększy liczbę zainteresowanych danym produktem. Handel w Internecie stwarza również duże możliwości zwiększenia sprzedaży po zastosowaniu odpowiednio skonstruowanej kampanii interaktywnej w sieci. 

Sprzedaż za granicę – uzupełnienie oferty

Wielu konsumentów rezygnuje z zakupu danego produktu ze względu na brak opcji dostawy do innych krajów. Sprzedawca traci w ten sposób klientów oraz ogranicza swój rozwój. 

Można tego uniknąć, ponieważ wystarczy dodać angielską wersję językową strony internetowej oraz zapoznać się z procedurami wysyłki poza granice kraju. Należy zwrócić uwagę na czas transportu towaru do miejsca docelowego oraz dopełnić wszelkich formalności. Podstawą do sprzedaży w tym przypadku jest wystawienie faktury lub paragonu VAT oraz zachowanie wszelkich korespondencji z kupującym. Jeśli wysyłamy towar poza strefę Unii Europejskiej należy wziąć pod uwagę odprawę celną.

Formalności? Przekaż je kurierowi

Ze względu na rozmaite ułatwienia w realizacji niezbędnych procedur przy wysyłce za granicę warto nawiązać współpracę z firmą kurierską, która zajmie się szczegółowo całym procesem od odbioru przesyłki, po dostarczenie do adresata za granicą. Do obowiązków nadawcy należy jedynie poprawne wypełnienie listu przewozowego. Dodatkowo powinniśmy mieć możliwość ubezpieczenia przesyłki, dzięki czemu w przypadku jej zniszczenia otrzymamy zwrot pieniędzy. 

Kurier w imieniu sprzedającego zajmuje się również formalnościami związanymi z odprawą celną, jeśli jest wymagana. W ten sposób pracownicy sklepu internetowego unikną nieporozumień i zaoszczędzą wiele czasu.

Efektywna współpraca

Wysyłka za granicę nie musi wiązać się z wysokimi cenami. Wystarczy znaleźć odpowiednią firmę kurierską, która posiada konkurencyjne ceny idące w parze z dobrą jakością świadczonych usług. Najistotniejsze jest zagwarantowanie terminu dostawy przesyłki do adresata, a także możliwość ubezpieczenia towaru, gotowość do przejęcia większości formalności itd. Korzystną, indywidualnie przygotowaną ofertę można znaleźć klikając w ten link. 

Sklep internetowy musi bezustannie podążać za potrzebami swoich klientów. Bez wątpienia, konsumentom na całym świecie zależy na szybkim dostarczeniu zakupionego przedmiotu i możliwości jego ewentualnej wymiany. Dla komfortu klienta warto zadbać, by przedstawione wyżej warunki zostały spełnione. W tym przypadku sprawdzi się dostępna w całej Europie sieć punktów nadań i odbiorów paczek - Pickup.

Przesyłka może zostać nadana lub dostarczona w wyznaczonym punkcie również poza granicami określonego państwa. Pozwala to zoptymalizować wysyłanie i odbiór towaru, a konsumenci nie są zmuszeni do oczekiwania na dostawę – mogą odebrać przesyłkę w dogodnym dla siebie momencie.